دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1398 - 12:08
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور:

کودک همسری در روستاها رواج بیشتری دارد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در برخی از روستاها ازدواج دختران کم سن و سال رواج دارد که تصمیم داریم اینگونه ازدواج‌ها را محدود و ممنوع کنیم.
کد خبر : 411024
thumb.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور؛ معصومه ابتکار در دیدار با امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در برخی از روستاهای کشور خانواده‌ها دختران زیر۱۳ سال خود را به عقد پسران با اختلاف سنی بیشتر درمی‌آورند که متأسفانه این مسئله به یک فرهنگ تبدیل شده است.


وی با اشاره به اینکه موضوع کودک همسری، آینده خوبی را برای زنان متصور نیست، افزود: کودک همسری بار روانی و فرهنگی برای دخترانی که زود ازدواج کرده‌اند دارد و از لحاظ بهداشتی نیز باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.


ابتکار افزود: اجرای طرح گفتگوی ملی خانواده در کشور آغاز شده و این طرح جهت تحکیم بنیان خانواده‌ها و ‌ارتباط داخلی آنها پرداخت می‌کند.


وی ورود تکنولوژی به میان خانواده‌ها را غیر قابل حذف برشمرد و گفت: توسعه شبکه‌های اجتماعی و اینترنت در جامعه باعث شده که فاصله‌ها در دهکده جهانی کمتر شوند و برای مدیریت این موضوع باید از مدارس و آموزش و پرورش اقدام کنیم.


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار کرد: بیکاری دختران تحصیل کرده در روستاها قابل لمس است و برای اعطای تسهیلات مناسب می‌توانند در کنار شریک زندگی خود طرح‌های خوبی را شروع کنند که علاوه بر اشتغال خود دیگران را نیز از آن بهره مند کنند.


وی وجود صندوق‌های اعتباری روستاییان را یاد آور شد و گفت: با بهره‌گیری از اعتبار این صندوق‌ها در راستای مهارت آموزی و آموزش‌های لازم در حوزه‌های بهداشتی، پزشکی و خدمات درمانی و پرستاری زنان روستایی می‌توان به ارتقای فرهنگی دست یافت.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته