دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1398 - 00:04
اسکندری با آنا مطرح کرد؛

کشت 2 تُن پیاز زعفران در اراضی تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی مینودشت/ درآمدزایی از طریق اقتصاد دانش‌بنیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت اظهار کرد: امسال حدود دو تُن پیاز زعفران در مزارع تحقیقاتی این واحد دانشگاهی برای دستیابی به درآمدهای غیرشهریه‌ای کشت می‌شود.
کد خبر : 410804
کاشت-زعفران4-696x370.jpg

آذر اسکندری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، درباره فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان این دانشگاه اظهار کرد: در واحد دانشگاهی مینودشت از درآمدزایی از طریق اقتصاد دانش‌بنیان غفلت نکرده و 300 هکتار زمین برای کاشت گندم در قسمت ترکمن‌نشین اجاره کرده‌ایم و برآورد ریالی که از سود این پروژه داشتیم مبلغی حدود 450 میلیون تومان است.


وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت را قطب کشت گل‌گاوزبان بین واحدهای دانشگاهی استان گلستان نامید و افزود: سال گذشته حدود 2 هزار مترمربع زمین برای کشت گل‌گاوزبان به‌عنوان آزمونه‌ای انتخاب کردیم و با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یک کیلوگرم نمونه را برداشت کردیم که مورد توجه دکتر طهرانچی قرار گرفت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت یادآور شد: امسال سطح زیر کشت گل‌گاوزبان را به یک هکتار رساندیم و حدود دو تُن پیاز زعفران نیز برای کشت و ایجاد درآمد غیر شهریه‌ای در نظر گرفته‌ایم.


اسکندری افزود: سال گذشته یک هکتار گل‌گاوزبان داشتیم که امسال به دلیل اینکه سرشاخه‌هایی که می‌زند بیشتر از سال گذشته است، دو برابر محصول می‌دهد.


وی در بخش دیگری از گفتگوی خود در پاسخ به آنا درباره ایجاد مدارس تخصصی و آکادمی‌های ورزشی اظهار کرد: به‌دلیل کوچک بودن دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت نتوانسته‌ایم برای ایجاد این مدارس و آکادمی‌های ورزشی مانور چندانی بدهیم.


وی افزود: با توجه به اینکه مراکز آموزش عالی برای جذب دانشجو رقابت می‌کنند در این زمینه به‌شدت فعال شدیم و درصدد جذب حداکثری دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت هستیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت اظهار کرد: در این راستا در هر نقطه از شهر و یا روستاهایی که امکان نصب بنر برای اطلاع‌رسانی وجود داشت، اقدام کردیم و حتی خود بنده با حضور در ستاد نماز جمعه شهرستان و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مردم را با خدمات این واحد دانشگاهی آشنا کرده و برای ادامه تحصیل فرزندانشان آنان را تشویق کردم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت با بیان اینکه فاصله واحدهای دانشگاهی در این خطه از میهن اسلامی فاصله کمی باهم دارند، افزود: سعی کردیم با ارائه تسهیلات مناسب دغدغه دانشجویان را برای تحصیل رفع و با پرداخت وام‌های دانشجویی مناسب بخشی از دغدغه دانشجویان را برطرف کنیم.


اسکندری با بیان اینکه این واحد دانشگاهی 50 رشته تحصیلی دارد، افزود: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت حدود 600 دانشجو دارد که با حضور 18 عضو هیئت‌علمی و 18 کارمند به دانشجویان ارائه خدمات می‌شود و با توجه به نیاز منطقه به رشته‌های کارشناسی ارشد درخواست فعالیت این رشته‌ها را داده‌ایم که امیدوارم تا ابتدای مهر فعالیت این رشته‌ها محقق شود.


انتهای پیام/4117/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
۰
خیلی عالی هست که دانشگاه آزاد به سمت کارآفرینی و درآمد زایی غیر سرمایه ای حرکت می کنه . حتما ادامه دهید تا اشتغال جوانان فارغ التحصیل فراهم بشه . ممنون
دانشجوی دانشگاه
هلدینگ شایسته