دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1398 - 10:31
لاریجانی درپاسخ به تذکر ادیانی:

دولت باید برای استفاده از صندوق توسعه ملی از رهبری مجوز می‌گرفت

نماینده مردم قائمشهر گفت: دولت باید اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را از رهبری می‌گرفت و بعد این لایحه را به مجلس ارائه می‌داد.
کد خبر : 410775
201908107936571261.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی ادیانی در جلسه علنی مروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به اظهارات اخیر عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در خصوص عدم اقدام مجلس برای اجرای لایحه مدیریت پسماند اعتراض کرد.


وی با اشاره به اینکه آقای کلانتری خلاف قانون و به‌دلیل عدم اشرافیت بر فرآیند تقنین قوانین نظرات خود را بیان کردند، تصریح کرد: صحبت‌های رئیس سازمان محیط زیست که در ادبیاتی غیرفاخر بیان شده موجب تشویش اذهان عموم شده که نشان‌دهنده اشرافیت نداشتن به حوزه کاری خودش است.


نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وی اعلام کرده دولت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای مدیریت پسماند در بودجه ۹۶ پیش‌بینی کرد، اما مجلس هیچ اقدامی برای تصویب آن انجام نداده است.


وی بااشاره به اینکه کلانتری مدعی شده نمایندگان شمال در این قضیه سکوت کرده‌اند، گفت: لایحه دولت با استناد به این ارائه شد که منابع مالی مدیریت پسماند از محل منابع صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود که نیاز به اذن رهبری دارد، بنابراین مجلس نمی‌تواند این لایحه را بدون اذن رهبری تصویب کند و این  خلاف اصل ۱۱۰ قانون اساسی است.


ادیانی تصریح کرد: دولت نباید بدون اذن رهبری چنین منبعی را برای تأمین هزینه‌های مدیریت پسماند پیش بینی می‌کرد. جای تعجب دارد فردی که سالها در مدیریت اجرایی کشور نقش داشته است، از روند تصویب قوانین اطلاعی ندارد.


در ادامه علی لاریجانی درپاسخ به این تذکر، تأکیدکرد: دولت باید اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را از رهبری می‌گرفت و بعد این لایحه را به مجلس ارائه می داد.


وی تأکید کرد: در بودجه سال ۹۸ توجه جدی به موضوع پسماند شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی لاریجانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته