دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1398 - 11:49
مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان شمالی مطرح کرد:

تبیین راهبردهای حفاظت از بافت‌های تاریخی خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان شمالی از تبیین راهبردهای حفاظت از بافت‌های باارزش تاریخی خراسان شمالی در شورای راهبردی بافت‌های باارزش استان خبر داد.
کد خبر : 410683
بومگردی خراسان شمالی.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حبیب یزدان‌پناه در ارتباط با تبیین راهبردهای حفاظت از بافت‌های باارزش تاریخی خراسان شمالی اظهار کرد: فرآیند اقدامات مربوط به ساخت‌وساز و مداخله در بافت‌های با ارزش استان از جمله ساخت و سازهای جدید، تعمیر، مرمت و... در سازمان مرکزی بررسی، تصویب و ملاک عمل قرار خواهد گرفت.


وی با اشاره به ضرورت تهیه طرح اجرایی جهت مداخلات معماری، حفاظت، مرمت و ساماندهی سیما و منظر این بافت‌های باارزش تاریخی، افزود: اداره کل بنیاد مسکن استان به‌منظور حل مشکل مسکن ساکنان در بافت روستا در جهت توسعه اقدام خواهد کرد.


مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان شمالی تصریح کرد: در نشست شورای راهبردی بافت‌های باارزش استان که با حضور مدیران کل دفتر امور پایگاه‌های میراث‌جهانی و دفتر حفظ و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی سازمان مرکزی برگزار شد، مقرر شد ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در سال‌های گذشته توسط دهیاری احصا و پیگیری‌های حقوقی و قانونی انجام شود، همچنین پلاک‌های ارزشمند در بافت روستا شناسایی و مورد حفاظت جدی قرار گرفته و از هرگونه تخریب و نوسازی آن جلوگیری شود.


یزدان‌پناه با بیان این‌که مالکان و ساکنان در بافت تاریخی به‌منظور سرمایه‌گذاری تأسیسات گردشگری در اولویت هستند، گفت:  طرح‌های مربوط به درخواست‌های خدمات گردشگری و صنایع دستی در محدوده بافت تاریخی با ارزش باید در شورای راهبردی طرح و مصوبه مورد نیاز را دریافت کنند.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب