دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1398 - 10:06
در دانشکده علوم پزشکى دانشگاه آزاد اسلامى واحد شاهرود برگزار شد؛

هفدهمین دوره آزمون صلاحيت بالينى پايان‌دوره پزشكان عمومى در مجموعه مهارت‌های بالینی

هفدهمین دوره آزمون صلاحيت بالينى پايان دوره پزشكان عمومى در مجموعه مهارت‌های بالینی برای ارزیابی توانمندی بالینی دانشجویان و دانش‌آموختگان دکتری پزشکی عمومی برگزار شد.
کد خبر : 410663
photo_2019-08-15_09-25-50.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهرود، هفدهمین دوره آزمون سراسری صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی کشور روز گذشته در مجموعه مهارت بالینی(skill lab) دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد.


مسئول برگزاری آزمون صلاحیت‌های بالینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود درباره برگزاری این آزمون گفت: این دوره هفدهمین دوره برگزاری آزمون سراسری صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی کشور است که در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود توانسته در ابتدای سال گذشته مجوز برگزاری این آزمون را دریافت کند تاکنون مجری چهار دوره این آزمون بوده است.


بهروز یحیایی تصریح کرد: پیش‌ازاین هم سه دوره از این آزمون در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزارشده که در 25 مردادماه سال گذشته 20 نفر و در آبان ماه سال گذشته 23 نفر و در پنجم اردیبهشت‌ماه 98 هم 30 نفر در آزمون‌ها شرکت کردند و در این دوره هم 13 پزشک و دانشجوی پزشکی حضور یافتند.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خاطرنشان کرد: در برگزاری این آزمون که  صبح  پنج‌شنبه 24 مردادماه 98 در مجموعه مهارت بالینی(skill lab) دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و با حضور علی ابراهیمی فخار نماینده و ناظر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شروع شد 12 نفر استاد آزمونگر، چهار بیمار‌نما و 13 نفر از عوامل اجرایی مشارکت کردند.


متخصص علوم تشریحی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود شرط حضور در آزمون را اتمام مرحله کارورزی و یا حداقل سپری شدن 6 ماه از شروع دوره کارآموزی عنوان کرد و افزود: آزمون صلاحیت بالینی، آزمونی عملی است که به روش ساختارمند و با تأکید بر مهارت‌های ارتباطی، تصمیم‌گیری بالینی مبتنی بر اخذ شرح‌حال و معاینه فیزیکی و انجام مهارت‌های عملی تشخیصی درمانی برگزار می‌شود.


مدیر گروه علوم پایه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود درباره هدف برگزاری این آزمون گفت: هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی توانمندی بالینی دانشجویان و دانش‌آموختگان دکتری پزشکی عمومی است.


رئیس تنها مرکز تحقیقات نانو ذرات بیولوژیک پزشکی در کشور در تشریح لزوم شرکت دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته پزشکی عمومی در این آزمون تصریح کرد: آزمون صلاحیت بالینی علاوه بر امتحانات و ارزیابی‌های پایان‌بخش‌های بالینی، در پایان مرحله کارورزی انجام می‌شود.


یحیایی افزود: شرکت و کسب نمره لازم در این آزمون برای فارغ‌التحصیلی دانشجویان و انجام امر طبابت پزشکان عمومی و همچنین شرکت در امتحانات دوره تخصص ضروری است و این آزمون فاقد نمره است و نتایج آن به‌صورت رد یا قبول شرکت‌کننده به وی اعلام می‌شود و به قبول‌شدگان گواهی صلاحیت بالینی اعطا خواهد شد.


به گزارش آنا، آزمون مهارت‌های عملی بالینی به‌صورت هم‌زمان و متمرکز در مراکز واجد صلاحیت در مناطق آمایشی کشور برگزار می‌شود که دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود جزء معدود دانشگاه‌های کشور است که این آزمون در آن برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته