دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1398 - 11:42
آنا گزارش می‌دهد؛

خداحافظی قریب‌الوقوع پرسپولیسی‌ها با عرب/ «عاشق آبی» مدیرعامل «سرخ»ها می‌شود؟!

در حالی که قرار بود روز گذشته جلسه اعضای هیئت مدیره و همچنین روز شنبه جشن قهرمانی پرسپولیس برگزار شود، هر دو مراسم لغو و حالا خبر از تغییرات بزرگ و استعفای ایرج عرب مطرح شده است.
کد خبر : 410581
cover_1440.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پرسپولیس روزهای آرامی را سپری نمی‌کند، پس از جدایی برانکو از این تیم شرایط برای مدیرعامل پرسپولیس سخت‌ شد. او درحالی‌که تلاش می‌کرد تا اوضاع این باشگاه‌ را آرام کند، به بن‌بست خورد و حالا روزهای پرتلاطمی را پشت سر می‌گذارد.


پس از جدایی برانکو، فشار هواداران و انتقادها باعث شد تا جایگاه عرب در پرسپولیس متزلزل شود. هواداران پرسپولیسی به‌قدری از عملکرد مسئولان باشگاه ناراضی بودند که همین چند وقت پیش مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند و خواستار استعفای عرب از پرسپولیس بودند. از طرفی دیگر مشکلات مالی و قرارداد برخی بازیکنان که رقم آنها خارج از عرف بود و بار مالی زیادی روی دست باشگاه پرسپولیس گذاشت شرایط را برای سرخ‌پوشان پایتخت‌ بحرانی‌تر کرد.


البته در این میان اعضای هیئت‌مدیره باشگاه هم با عرب همراه نبودند و با او ساز مخالف می‌زدند. مهرداد هاشمی عضو هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس مخالفت خودش را با عرب به‌صورت آشکارا نشان داد و چند وقت پیش اعلام کرد اگر عرب به کارش ادامه دهد او دیگر در جلسات هیئت‌مدیره شرکت نخواهد کرد.  اتفاقاً روی حرف خود ایستاد و مدت‌هاست که در جلسات هیئت‌مدیره باشگاه غایب است.


حالا در شرایطی که کالدرون سرمربی پرسپولیس به همراه شاگردانش برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌شوند خبر از تغییرات بزرگ در پرسپولیس می‌رسد. گویا مسئولان وزارت ورزش و جوانان که به‌خوبی می‌دانند پرسپولیس شرایط حساس و ویژه‌ای دارند تصمیم گرفتند تا قبل از شروع لیگ برتر، تغییراتی در رأس باشگاه به وجود بیاورند.


اتفاقی که روز گذشته افتاد تا حدودی نشان داد شایعه‌ها کم‌کم رنگ واقعیت به خود گرفته‌اند و قرار است در پرسپولیس اتفاقی رقم بخورد. در حالی که قرار بود جشن قهرمانی و رونمایی از پیراهن پرسپولیس روز شنبه برگزار شود و روز گذشته نیز مسئولان برای برگزاری این جشن باید جلسه‌ای برگزار می‌کردند تا کارهای نهایی برنامه‌ریزی شود، اما این جلسه از سوی عرب لغو شد و او حتی تأکید کرد که جشن قهرمانی هم قرار نیست برگزار شود!


با توجه به شرایط بحرانی که این روزها در باشگاه پرسپولیس وجود دارد و انتقادهایی که به مدیریت عرب وارد شده است به نظر می‌رسد تا چند روز دیگر شاهد تغییر و تحولات بزرگ در باشگاه پرسپولیس خواهیم بود چراکه طی اخبار شنیده‌شده ایرج عرب حتی استعفای شفاهی خود را به وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده و اصلاً به همین خاطر بوده که در جلسه روز گذشته هم شرکت نکرده است.


در مورد جایگزین ایرج عرب در پرسپولیس حرف‌وحدیث زیادی مطرح است، گزینه‌هایی هم در این چند روز در فضای مجازی بر سر زبان‌ها افتاده است. طبق شنیده‌ها علی رغبتی عضو هیئت‌مدیره باشگاه شانس بالایی برای رسیدن به صندلی ریاست در پرسپولیس را دارد.


رغبتی از مدیران باسابقه ورزش کشور است، زمانی که فدراسیون فوتبال به حالت تعلیق درآمده بود او و دیگر همکارانش در کمیته انتقال مأمور شده بودند تا با نوشتن اساسنامه جدید فوتبال را از حالت تعلیق دربیاورند. البته رغبتی و دیگر همکارانش در کمیته انتقال، در انتقال پاس به همدان هم نقش ویژه‌ای داشتند که می‌توان آن را یکی از پروژه‌های شکست‌خورده نامید!


اما مسئله‌ای که نباید از آن غافل شد حرف و حدیثی است که در مورد رغبتی مطرح می‌شود. او که حالا گزینه جدی جانشینی عرب در پرسپولیس است، گفته می‌شود طرفدار استقلال است و همین موضوع می‌تواند در آینده برای پرسپولیس دردسرساز شود.


حسین خیبری هم به این موضوع واکنش نشان داد و با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت: «شایعه شده است که پرسپولیس دچار تغییرات مدیریتی می‌شود، بیشتر از این شایعه اینکه قرار است یک مدیر با علایق و گرایش آبی‌ها مدیرعامل بهترین و سرخ‌ترین باشگاه ایران و آسیا شود، نگران‌کننده است.»


اگر شایعاتی که این روزها در فضای مجازی مطرح شده به واقعیت تبدیل شود، رغبتی یک مدیرعامل استقلالی، در رأس باشگاه پرسپولیس قرار می‌گیرد. البته سابقه مدیران استقلالی در پرسپولیس در گذشته هم وجود داشته است. زمانی که ایرج عرب به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد گفته می‌شد که طرفدار استقلال است. در زمان رویانیان هم برخی اعتقاد داشتند که او هم استقلالی است؛ البته وی بارها این موضوع را تکذیب می‌کرد، اما در نهایت و تا پایان حضورش در پرسپولیس موفق نشد آن افراد را قانع کند!


به‌ هر روی آنچه مشخص است در فاصله چند روز مانده به شروع رقابت‌های لیگ برتر نوزدهم اوضاع تیم سرخ‌پوش پایتخت بحرانی است و باید دید این تغییرات قبل از شروع لیگ یا بعد از آن رقم می‌خورد. البته تمامی این تغییرات به نظر وزیر ورزش و جوانان بستگی دارد که چه زمانی تصمیمات مهم را اتخاذ کند.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته