دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1398 - 07:00
یادگاری در گفتگو با آنا:

اعتیاد ابرمعضل موجود در کشور است/ سایه سنگین تأمین هزینه اعتیاد بر طلاق

یک جامعه‌شناس اعتیاد را عامل 50 درصدی بروز طلاق در جامعه عنوان کرد و گفت: درحال حاضر اعتیاد ابرمعضل موجود در کشور است.
کد خبر : 410324

یاسر یادگاری در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره مهمترین علل طلاق اظهار کرد: درحال حاضر عوامل متعددی باید دست به دست هم بدهد تا زن و شوهر از یکدیگر جدا شوند که مسائل مالی یکی از مهم‌ترین علل بروز طلاق محسوب می‌شود. از طرفی طبق گزارشات موجود، افرادی که در سنین بسیار پایین ازدواج می‌کنند بیشتر از سایر افراد در معرض طلاق قرار دارند. چراکه این افراد در سنین پایین به تکامل عقلی نرسیده‌اند لذا بعد از پشت سر گذاشتن دوران ابتدایی زندگی به مشکل برمی‌خورند و طلاق را به عنوان تنها راه برون‌رفت از مشکلات انتخاب می‌کنند.


وی اعتیاد را عامل 50 درصدی بروز طلاق در جامعه عنوان کرد و گفت: درحال حاضر اعتیاد ابرمعضل موجود در کشور است که نهادها و سازمان‌های مسئول اگر در رفع این معضل تلاش کنند، علاوه بر برطرف کردن این آسیب اجتماعی، جلوی بروز دیگر آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق را نیز خواهند گرفت زیرا معتادان برای تأمین هزینه مواد مخدر خود دست به هر کاری می‌زنند.


این جامعه‌شناس گفت: البته یکی دیگر از عواملی که منجر به اختلاف زن و شوهر می‌شود تحصیلات دو طرف است. به همین دلیل اکثر کارشناسان معتقدند، افرادی که با یکدیگر ازدواج می‌کنند باید از لحاظ مختلف هم‌شکل و هم‌نوع هم باشند تا شاهد بروز مشکلات محتلف نباشند.


یادگاری با بیان اینکه رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی باید در زمینه جلوگیری از طلاق اقدامات ویژه‌ای انجام دهد اظهار کرد: قطعاً اگر برنامه‌های پرمحتوا در زمینه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تولید شود، مردم آگاه خواهند شد که در این میان رسانه ملی به‌دلیل بالا بودن مخاطبش می‌تواند بهترین نقش را در زمینه کاهش آمار طلاق انجام دهد.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته