دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1398 - 10:15
جلالی در گفتگو با آنا:

دستورالعمل حفظ کرامت مراجعان به مراکز قضائی در راستای توجه به حقوق مردم است

یک وکیل دادگستری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل حفظ کرامت در قوه قضائیه گفت: این دستورالعمل در راستای توجه به حقوق مردم است که اگر اجرایی شود اعتماد مردم به دستگاه قضائی را بیشتر می‌کند.
کد خبر : 410196
64.jpg

علی جلالی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره ابلاغ دستورالعمل حفظ کرامت از سوی رئیس قوه قضائیه که مربوط به حفظ شأن و منزلت مراجعان به مراکز قضائی است اظهار کرد: در گذشته ما شاهد این بودیم که برخی از کارکنان و حتی قضائ فعال در دستگاه قضائی در برخورد با مردم با تندی برخورد می‌کردند، لذا این دستورالعمل از این جها که احترام تمام افراد لحاظ خواهد شد امری مفید در راستای تقویت اعتماد مردم به دستگاه قضائی است که باید این دستورالعمل به مرحله اجرا برسد.


وی ادامه داد: ابلاغ این دستورالعمل امری شایسته در دستگاه قضائی بود که در راستای تحول در این قوه صورت گرفته است و مردم می‌توانند شکایات خود را نیز به مرکز اطلاع‌رسانی وجود در مراکز قضائی اعلام کنند.


این وکیل دادگستری اظهار کرد: البته این رفتار باید دوطرفه باشد و مردم نیز برای انجام امور خود در مراکز قضائی باید اخلاقف و رفتار را رعایت کنند. 


جلالی گفت: در دین اسلام نیز به رعایت حقوق و کرامت افراد در هر جایگاهی که هستند تأکید شده است و در این راستا شاهد بودیم که رئیس قوه قضائیه حتی بر حفظ حقوق زندانیان تأکید دارند و هر انسانی برای خودش منزلت و جایگاهی دارد که باید حفظ شود. لذا ابلاغ دستورالعمل حفظ کرامت افراد در قوه قضائیه، اقدامی شایسته است که در راستای حفظ حقوق افراد تعریف می‌شود.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته