دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1398 - 13:06
هاشمیان در گفتگو با آنا:

قضات بداخلاق برکنار می‌شوند/ بازپرس قلابی در گلستان بازداشت شد

رئیس دادگستری استان گلستان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل حفظ کرامت از سوی رئیس قوه قضائیه گفت: قضات بداخلاق از کار برکنار خواهند شد.
کد خبر : 406442
34.jpg

هادی هاشمیان در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با مثبت ارزیابی کردن ابلاغ دستورالعمل حفظ کرامت از سوی رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: این اقدام در راستای سایر برنامه‌های دستگاه قضائی در دوره تحول است و قطعاً احترام به مراجعه‌کنندگان مجتمع‌های قضائی موجب اعتماد بیشتر مردم به قوه قضائیه خواهد شد. بر همین اساس بنا داریم قضات و کارمندانی که با مردم رفتار نامناسبی دارند را از کار برکنار کنیم.


وی با اشاره به حجم بالای کاری همکاران قضائی در دادگستری استان گلستان گفت: برخی از همکاران ما به‌دلیل اینکه برخی از پرونده‌ها را به سرانجام برسانند، تا پاسی از شب در محل کار خود هستند اما با این حال، بدرفتاری با مردم هرگز قابل قبول نخواهد بود.


رئیس دادگستری استان گلستان با بیان اینکه دستگاه قضائی همه اقدامات را براساس قانون انجام می‌دهد تصریح کرد: همه پرونده‌ها براساس قانون رسیدگی می‌شود و برای قوه قضائیه هیچ پرونده‌ای نسبت به پرونده‌های دیگر تفاوتی ندارد و برخورد با فساد به دور از فشارهای سیاسی صورت می‌گیرد.


هاشمیان گفت: اگر در مجموعه قضائی فسادی رخ دهد نیز برخوردهای لازم با متخلفان صورت می‌گیرد و مفسدانی که در داخل دستگاه قضائی اقدامات خلافی را انجام می‌دهند باید بیشتر از سایر مفسدان مجازات شوند.


وی در ادامه از بازداشت قاضی قلابی در استان گلستان خبر داد و گفت: این فرد با شگردهای خاصی که داشت توانسته بود اعتماد برخی از مردم را جلب کند. بعد از گزارشات واصله اقدامات قضائی صورت گرفت و این فرد شناسایی و بازداشت شد و مأموران قضائی بعد از بازرسی از منزل این فرد تعداد زیادی اوراق و اسناد قضائی کشف و ضبط کردند.


رئیس دادگستری استان گلستان به مردم توصیه کرد اگر با موارد مشکوکی مواجه شدند حتماً به دادگستری استان اطلاع دهند. وکیل قلابی، قاضی قلابی و بازپرس دادگستری از عناوینی بود که این متهم به خود گرفته بود.


هاشمیان اظهار کرد: این فرد در بازداشت است و تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد. قوه قضائیه برخورد با مفسدان را جزو اولویت‌های اصلی خود می‌داند و برای برخورد با موضوع فساد هیچ مرزی را نمی‌شناسد.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

برچسب ها: هادی هاشمیان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته