دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1398 - 10:45
هاشمیان خبر داد:

استفاده از نخبگان دانشگاه آزاد برای نقد آرای قطعی قضات

رئیس دادگستری استان گلستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و دادگستری گلستان گفت: نخبگان رشته حقوق دانشگاه آزاد آرای قضات را نقد می‌کنند.
کد خبر : 396808
854.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، هفته گذشته بود که تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و دادگستری استان گلستان با عنوان نقد آرای قطعی قضات توسط اساتید، نخبگان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد و قرار شد تا حقوقدانان با نقد آرای قضات این افراد را در صدور احکام دیگر پرونده‌ها کمک کنند.


در این خصوص هادی هاشمیان در گفتگو با خبرگزاری آنا امضای این تفاهم‌نامه را اقدامی مفید و تأثیرگذار در کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی دانست و گفت: نه تنها دستگاه قضائی بلکه همه نهادها باید از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه برای پیشبرد اهداف خود مشورت بگیرند تا در اجرای برنامه‌های خود موفق شوند.


وی ادامه داد: در استان گلستان قرار شد تا دانشجویان و اساتید رشته حقوق در نشست‌های تخصصی با قضات، به نقد آرای آنها پرداخته و در این راه قضات را یاری کنند. این اقدام قطعاً قضات را در بررسی پرونده‌ها و در نتیجه صدور آرای قضائی حساس‌تر از گذشته خواهد کرد و دقت آنها را نیز بالا خواهد برد.


رئیس دادگستری استان گلستان با بیان اینکه در سال جاری بیش از 10 نشست مشورتی بین قضات و دانشجویان و اساتید رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد گفت: دانشجویان در این نشست‌ها به آرای قطعی دسترسی پیدا می‌کنند و نظرات خود را بیان می‌کنند و دستگاه قضائی با روی باز از نقد‌های منصفانه استقبال می‌کند چراکه این اقدام قطعاً در راستای اصلاح امور در قوه قضائیه خواهد بود.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

برچسب ها: هادی هاشمیان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته