دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1394 - 13:30

وزیر امورخارجه عربستان: جامعه جهانی به تعهداتش درباره طرح توسعه پایدار عمل کند

وزیر امورخارجه عربستان در اختتامیه نشست توسعه پایدار در سازمان ملل متحد از جامعه بین‌المللی خواست به برداشتن موانع در مسیر توسعه پایدار در سرتاسر جهان متعهد شوند.
کد خبر : 41018

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: «عادل جبیر» وزیر امورخارجه عربستان گفت که عربستان سعودی به جمع 20 کشور کمک‌کننده در زمینه امور بشردوستانه در جهان پیوسته، این در حالی است که برطبق امار سازمان ملل، عربستان در سال گذشته در جایگاه سوم کشورها قرار داشت.


بر اساس این گزارش، «جبیر» در سخنانی در نشست سران توسعه پایدار که با هدف برنامه‌ریزی برای پس از سال 2015 برگزار می‌شود، بر تمایل عربستان برای توسعه پایدار و اتخاذ سند چشم‌انداز بین‌المللی در این‌ زمینه تاکید کرد و افزود: تحقق اهداف در این عرصه بسیار سخت است زیرا باید در آن مردمی را در نظر داشت که همواره از اشغال سرزمین‌هایشان رنج می‌برند.


وی افزود: جامعه بین‌المللی باید به تعهداتش درباره حمایت از توسعه پایدار و فراگیر پایبند باشد و از هیچ تلاشی برای رفع موانع در مسیر توسعه ملت‌هایی که از اشتغال رنج می‌برند، دریغ نورزد که مصداق آن ملت فلسطین است که تحت اشغال اسرائیل قرار دارد.


وزیر امورخارجه عربستان همچنین بر حفاظت کامل از حق حاکمیت خود و مقابله با هرگونه اقدامی که در تضاد با اصول دین اسلام و احکام آن باشد، تاکید کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته