گاردریلگذاری 4 کیلومتری در واحد علوم و تحقیقات/ طرح ایمنسازی مسیر با مشاورههای پلیس راه در حال انجام است
رضا فرمهینی فراهانی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره ایمنسازی واحد علوم و تحقیقات اظهار کرد: هماکنون در حال ترمیم روکش آسفالت و لکهگیری مسیر بلوار اصلی هستیم، این پروژه تا دو هفته دیگر به اتمام میرسد.
وی افزود: چون مسیر کوهستانی بوده و در زمستان منطقه برفگیر است، مدام مسیر نمکپاشی و شنپاشی میشود و آسفالت این مسیر فرسایش بیشتری دارد به همین دلیل ترمیم آسفالت باید انجام میشد. در این مرحله 3 هزار و 500 تن آسفالت به کار رفته و در 27 هزار مترمربع از مسیرها آسفالت ریزی انجام شده است.
مدیرکل عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: طرح بعدی در ایمنسازی، گاردریلگذاری 4 کیلومتر از مسیر اصلی است که از نظرات فنی پلیس راهور استفاده شده است. در این طرح پلیس راهور 22 مورد را پیشنهاد کرده بود که با رعایت این 22 مورد طرح ایمن سازی تهیه شد.
فراهانی بیان کرد: در گاردریلگذاری نوع خاصی از گاردریل به نام سه موج H4A1 استفاده میشود. اکنون این گاردریلها در حال ساخت در کارگاه است. امیدوارم تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید بتوانیم این گاردریل را نصب کنیم. هر یک از گاردریلها به طول 4 مترو از23 قطعه جدا از هم تشکیل شده است.
وی در ادامه از انجام طرح نیوجرسی (دیواره بتنی پیشساخته) خبر داد و گفت: براساس مطالعات صورتگرفته این طرح در حدفاصل ساختمان ابنسینا تا میدان پژوهشی به طول 280 متر انجام شده است. این دیواره بتنی شامل 70 قطعه 4 متری قفلشونده است.
مدیرکل عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: گاردریلگذاری مسیرهای فرعی به طول 2 هزار متر نیز از دیگر اقدامات ایمنسازی واحد علوم و تحقیقات است که انجام شده است.
فراهانی تصریح کرد: از دیگر اقدامات جمعآوری سنگریزههای حاشیه مسیر است. با توجه به کوهستانی بودن منطقه احتمال سقوط سنگریزه در مسیر وجود داشت این اقدام در تیرماه و مردادماه نیز در محدودههای دانشکده فنی تا هتل فرهیختگان و اداره سایت تا دانشکده فنی انجام شد.
مدیرکل عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اضافه کرد: با تعویض پیمانکار در واحد علوم و تحقیقات تمام ناوگان حمل و نقل نیز تغییر کرده است. در ناوگان جدید فقط از اتوبوسهای بنز 457 و اسکانیا استفاده میشود.
فراهانی افزود: مهمترین عامل بازدارنده که کمتر مورد توجه قرار میگیرد توجه به علائم و احترام به قوانین است، سرعت در نظر گرفته شده از جنوب به شمال 40 کیلومتر و از شمال به جنوب 30 کیلومتر است که با نصب سرعتسنج، سرعت وسایل نقلیه داخل سایت کنترل خواهد شد.
انتهای پیام/4107/4040/پ
انتهای پیام/