دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عبدی:

مسئولین باید بی‌طرفی خبرنگاران را بپذیرند و کارکرد آن‌ها را با روابط عمومی یکسان ندانند

یک فعال رسانه‌ای گفت: وضعیت رسانه در کشور به گونه‌ای است که مسئولین بیش از گذشته به رسانه‌ها نیاز دارند و اگر قرار است رسانه‌ها در قبال مسئولان کاری انجام دهند؛ مسئولان باید بی‌طرفی خبرنگاران را پذیرفته و فعالیت آن‌ها را با کارکرد روابط عمومی یکسان ندانند.
کد خبر : 409893
57502025.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا عباس عبدی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که عصر امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد در ارتباط با وضعیت فعالیت‌های رسانه‌ای کشور اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در شرایط خاصی، سیستم‌های رسمی قادر به بازتاب واقعیت نیستند و هرچه بیشتر تلاش می‌کنند تا مردم را نسبت به موضوع آگاه کنند؛ مردمان کمتر آن را می‌پذیرند ولی زمانی‌که این موضوع از جانب رسانه‌ها مطرح می‌شود به‌راحتی پذیرفته خواهد شد.


وی تصریح کرد: مهم‌ترین علت حادث شدن چنین اتفاقی این است که مسئولین در برابر موضوعاتی که مطرح می‌کنند، ذی‌نفع بوده و برای دفاع از خودشان حرف می‌زنند، ولی زمانی که این موضوع از جانب رسانه مطرح می‌شود؛ به این دلیل پذیرفته می‌شود که آن‌ها از موضع بی‌طرف ‌سخن می‌گویند.


این فعال حوزه رسانه اذعان کرد: علت این‌که مسئولان بعضاً اجازه آزادی عمل به خبرنگاران نمی‌دهند این است که رسانه‌ها از مسئولان ایراد می‌گیرند و آن‌ها به این موضوع تمایلی ندارند و در زمانی هم که مسئولان می‌خواهند خبرنگاران از آن‌ها دفاع کنند؛ این اقدام عملی نمی‌شود؛ چون رسانه زمانی می‌تواند دفاع کند که قدرت انتقاد داشته باشد.


عبدی خاطر نشان کرد: وضعیت رسانه در کشور به گونه‌ای است که مسئولین بیش از گذشته به رسانه‌ها نیاز دارند و اگر قرار است رسانه‌ها در قبال مسئولان کاری انجام دهند؛ مسئولان باید بی‌طرفی خبرنگاران را پذیرفته و فعالیت آن‌ها را با کارکرد روابط عمومی یکسان ندانند.


وی در پایان گفت: من به رئیس جمهور پیشنهاد می‌کنم که تیمی را گرد هم آورده تا در راستای تدوین گزارش ملی رسانه اقدامات لازم را انجام داده و وضعیت، مشکلات و بحران‌های  فعالیت‌های رسانه‌ای را رصد و آن را رفع کنند.


انتهای پیام/۴۱۰۵/4127/


انتهای پیام/

برچسب ها: عباس عبدی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته