دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1398 - 19:13
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه:

ایجاد 17 هزار شغل برای دانش‌آموختگان دانشگاهی هدف‌گذاری شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به آمار دانش‌آموختگان در استان کرمانشاه تصریح کرد: باید ایجاد 17 هزار شغل برای دانش ‌آموختگان دانشگاهی هدف‌گذاری شود.
کد خبر : 409882
306380_orig.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، حسن عزیزی در دومین کارگروه و کارگاه آموزشی با عنوان اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان دانشگاهی ویژه فرزندان بازنشستگان استان کرمانشاه که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان برگزار شد،اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران، در استان کرمانشاه 50 هزار و 757 نفر دانش آموخته فعال جویای کار وجود دارد.


وی با بیان اهداف کارگروه گفت: با توجه به دغدغه مسئولان و اولیای بازنشسته فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دومین کارگروه ویژه ایجاد اشتغال دانش‌آموختگان با هدف تشویق و دلگرمی آنان برای یافتن شغل مناسب با رشته تحصیلی خود از طریق سیاست‌های تشویقی بازار کار  برگزار می‌شود.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: اشتغال دانش‌آموختگان توسط دولت از جمله طرح کارورزی، اعطای تسهیلات ویژه اشتغال، مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار در دستور کار این اداره کل و مدیران و متولیان سازمان بازنشستگی استان قرار دارد.  


عزیزی با اشاره به آمار بالای بیکاری دانش‌آموختگان در استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، این عدد در کرمانشاه 28.5 درصد است در حالی که متوسط آن در کشور 18.2 درصد است.


وی در این باره افزود: برای رسیدن به متوسط کشوری ایجاد 17 هزار شغل برای دانش ‌موختگان دانشگاهی در استان کرمانشاه باید هدف‌گذاری شود.


انتهای پیام/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته