دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1398 - 16:40
سرپرست آموزش و پرورش خبر داد؛

کاهش 30 درصدی معلمان و رشد 17.5 درصدی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید

سرپرست آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی 98-99 با رشد 17.5 درصدی دانش‌آموزان مواجه هستیم از کاهش 30 درصدی معلمان در آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.
کد خبر : 409844
636963076657468571.jpg

 


به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا سید جواد حسینی در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت روز خبرنگار در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد در خصوص نقش خبرنگار در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گفت: بین معلمان و خبرنگاران وجه مشترک وجود دارد و خبرنگاران با آگاهی‌بخشی درست وجه مشترکی با معلمان دارند.


وی افزود: خبرنگاران هم از ناحیه مردم و هم از منظر دولت حلقه واصله هستند و مشکلات جامعه را به حاکمیت منتقل می‌کنند.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در واقع باید گفت مهمترین نقش در سرمایه اجتماعی و حکمرانی را خبرنگاران ایفا می‌کنند.


حسینی خاطرنشان کرد: اولین اقدام بنده پس از ورود به آموزش و پرورش تلاش برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین بود تا بتوانیم این سند را در نظام آموزش و پرورش نهادینه کنیم.


وی تاکید کرد: سند تحول بنیادین پنج مشکل مهم را هدف قرار داده است زیرا وضع موجود رضایت‌بخش نیست.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: اولین مؤلفه سند تحول بنیادین نظام تک ساحتی و متمرکز در نظام آموزش و پرورش است که باید آن را مورد توجه قرار دهیم و لذا باید به تعلیم و تربیت تمام ساحتی توجه کنیم.


وی دومین مؤلفه رو نگاه به معلول‌ تا علت‌ و چرخش‌های تحول‌آفرین عنوان کرد و افزود: سومین مولفه تقلیل‌گرایی هویتی و بحران هویت، چهارمین مولفه عدالت آموزشی و پنجمین مولفه ارتقای کیفیت آموزشی است.


حسینی با تأکید بر اینکه چهار میز برای اجرایی‌ شدن سند تحول بنیادین با حضور تمامی عوامل شامل مدیران مدارس، والدین، دانش‌آموزان و کارشناسان در‌ نظر گرفته شده است، ادامه داد: قرار است همکاران برنامه‌های این سند را به‌صورت تجویزی در مدارس به اجرا برسانند.
وی بیان کرد: ۸۲ برنامه اولویت‌دار برای اجرای سند تحول بنیادین در نظر داریم و ۴۰ برنامه اوقات فراغت با حضور ۴ میلیون دانش‌آموز در حال انجام است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد معلمان آموزش‌های ضمن خدمت را دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: تا مهرماه ۲ هزار پروژه در غالب ۱۰ هزار کلاس درس به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
حسینی بیان کرد: اول مهر پایان مدارس خشتی و گلی را جشن می‌گیریم؛ البته از ۴۰۰ مدرسه خشتی کشور، ۱۶۷ مدرسه خشتی در سیستان و بلوچستان بود که با تمهیدات صورت‌گرفته تلاش داریم تا در این استان مدرسه خشتی وجود نداشته باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید ۱۷.۵ درصد افزایش دارد درحالی که با کاهش ۳۰ درصدی معلمان روبه‌رو خواهیم شد. تا اول مهر ۶۰ هزار معلم بازنشسته خواهند شد که تنها ۲۰ هزار نفر جذب می‌شوند اما تلاش می‌کنیم ۱۰ تا ۱۳ هزار معلم حق‌التدریسی که در مدارس شاغل هستند را به عنوان معلم پذیرش کنیم.


وی‌ تصریح کرد: البته ۱۵ هزار نیرو از ۶۰ هزار نفر بازنشسته قابلیت استمرار در مدارس را دارند. ۱۰ هزار معلم، تاکنون ابلاغ معلم تمام‌وقت را دریافت کرده‌اند که بخشی از تدریس ما را جبران خواهد کرد.
انتهای پیام/4087/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته