دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1398 - 15:13
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

2 هزار مدرسه در طرح مدارس حامی قرار دارند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: 2 هزار مدرسه در طرح مدارس حامی داریم،در این طرح برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا تمام دستگاه‌های دولتی و عمومی بتوانند به‌طور اختیاری حامی مدارس شوند.
کد خبر : 407424
jan--(33).jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش و پرورش، سید جواد حسینی گفت: برای موفقیت در مدیریت، باید فرهنگ سازمانی را در جهت یکپارچه‌سازی و ادراک مشترک سازمانی افزایش دهیم.


وی افزود: تمام برنامه‌های سند تحول بنیادین در سال ۹۸ به سامانه پیشخوان مدیریتی متصل خواهد شد و بودجه معاونت‌ها بر اساس اتصال برنامه‌ها به خرده نظام‌های سند تحول بنیادین پرداخت می‌شود و در این راستا باید مفاهیم و کلیدواژه‌هایی که در سند تحول است، تعریف عملیاتی شوند تا به مرحله اجرا برسند.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 2 هزار مدرسه در طرح مدارس حامی داریم، گفت: در این طرح مدرسه قابل‌توجه، حامی مدرسه لازم‌التوجه می‌شود و برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا تمام دستگاه‌های دولتی و عمومی بتوانند به‌طور اختیاری حامی مدارس شوند.


حسینی افزود: طرح خیرین مدرسه یار با مسئولیت اداره کل انجمن اولیا و مربیان در دست اقدام داریم.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عدالت ترجیحی، اظهار کرد: دانش‌آموزان لازم‌التوجه که 30درصد آن‌ها در مناطق نابرخوردار و کم‌برخوردار هستند، مدارس لازم‌التوجه، مناطق لازم‌التوجه و استان‌های لازم‌التوجه مورد توجه قرار خواهد گرفت و نظام بودجه‌ریزی بر اساس عدالت ترجیحی تنظیم و تدوین خواهد شد.


وی با اشاره به تفاهم‌نامه صورت گرفته با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: طبق این تفاهم‌نامه و در ظرف برنامه ششم توسعه هوشمند سازی مدارس انجام می‌شود.


حسینی با بیان اینکه با نظر رئیس‌جمهور دانش‌آموزان رشته فیزیک که در المپیاد جهانی فیزیک به دلیل میزبانی رژیم اشغالگر قدس شرکت نکردند از امتیاز المپیاد جهانی برخوردار خواهند شد، گفت: با وجود موافقت‌ها و مخالفت‌ها، برگزاری آزمون تکمیلی ظرفیت مدارس سمپاد به دلایلی که ممکن است سال گذشته اجحافی در حق دانش‌آموزان صورت گرفته باشد در مناطق محروم، برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه حقوق دانشجومعلمان بر اساس حداقل حقوق وزارت کار تعیین شد، گفت: ۴۷ میلیون دلار برای چاپ کتاب‌های درسی در نظر گرفته‌شده که پیگیری‌های آن انجام‌شده است.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تدوین نظام جامع تحصیلی، راه‌اندازی کارگروه تسهیل به امور خیرین، آمایش سرزمینی، ایجاد مجامع خیرین دانش‌آموز یار و مدرسه یار، ساماندهی مدارس غیرمتعارف و تصویب آیین‌نامه مدارس غیردولتی در هیئت دولت ازجمله کارهای در دست اقدام است.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

برچسب ها: سید جواد حسینی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته