دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1398 - 18:00

هند:‌ از تصمیم پاکستان برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک متأسفیم

وزارت خارجه هند با انتشار بیانیه‌ای درباره تصمیم دولت پاکستان برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک با هند و توقف روابط تجاری دوجانبه اعلام کرد: دولت هند از این اقدام پاکستان متأسف است.
کد خبر : 409672
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دیلی‌استار، وزارت خارجه هند با انتشار بیانیه‌ای درباره تصمیم دولت پاکستان برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک با هند و توقف روابط تجاری دوجانبه اعلام کرد: دولت هند از این اقدام پاکستان متأسف است.


در این بیانیه با تأکید بر اینکه تحولات مربوط به لغو ماده 370 قانون اساسی در مورد وضعیت ویژه جامو و کشمیر یک مسئله داخلی است، از مقامات پاکستان دعوت ‌شده که برای حفظ کانال‌های ارتباطی دیپلماتیک میان دو کشور در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.


از سوی دیگر شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان امروز در یک نشست رسانه‌ای اعلام کرد که اسلام‌آباد تصمیم هند مبنی بر لغو وضعیت ویژه جامو و کشمیر را به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارجاع خواهد داد.


به گزارش آنا، شورای امنیت ملی پاکستان روز گذشته با تشکیل جلسه‌ای با ریاست نخست‌وزیر این کشور تصمیماتی مبنی بر کاهش سطح روابط دیپلماتیک با هند و توقف روابط تجاری دوجانبه اتخاذ کرد.


ساعاتی بعد از اعلام تصمیمات اتخاذشده در این جلسه، وزارت خارجه پاکستان از هند درخواست کرد تا سفیر خود در اسلام‌آباد را فراخواند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: پاکستان هند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته