دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1398 - 17:49

ارتش هند در کشمیر مستقر شد

نخست‌وزیر هند طی فرمانی جدید برخی از امتیازات ویژه در منطقه کشمیر را لغو کرد ودر ادامه بیش از ۱۰ هزار سرباز هندی در کشمیر مستقر شدند.
کد خبر : 409019
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دویچه‌وله، نخست‌وزیر هند طی فرمانی جدید برخی از امتیازات ویژه در منطقه کشمیر را لغو کرد و بیش از ۱۰ هزار سرباز هندی در کشمیر مستقر شدند.


نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، با اتکا به فرمانی که از سوی رئیس‌جمهوری این کشور صادر شد، وضعیت ویژه و خودگردانی نسبی در ایالت فدرال جامو و کشمیر را لغو کرد.


از سوی دیگر شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که اقدام اخیر هند با قطعنامه‌ سازمان ملل پیرامون کشمیر مغایر است. قریشی افزود که پاکستان تمامی تلاش‌های دیپلماتیک خود را به کار خواهد بست تا مانع از اجرایی شدن این فرمان شود.


منابع خبری اعلام کردند، آمیت شاه، وزیر کشور هند دستور داده است که از این پس تمامی مفاد قانون اساسی این کشور در ایالت فدرال جامو و کشمیر اعتبار خواهند داشت. تا کنون برابر قانون اساسی هند به مردم کشمیر اجازه می‌داد که در برخی موارد دست به تصویب قوانین خاص خود بزند. برای مثال تا کنون افرادی که ساکن کشمیر نبودند اجازه مالکیت بر زمین‌های زراعتی را نداشتند. از سوی دیگر کشمیری‌ها برای تحصیل در دانشگاه‌ها و کار در ادارات دولتی در منطقه خود دارای اولویت بودند.


این امتیازها تا کنون مانع از آن می‌شده که ساکنان کشمیر از اداره امور خود محروم شوند. اکثریت ساکن کشمیر بیم از آن دارد که فرمان جدید سبب مهاجرت وسیع هندوها به این منطقه شود و ترکیب جمعیتی را به سود هندوها برهم زند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته