دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1394 - 10:54
در جلسه توجیهی دانشجویان دختر ورودی مهر

سیف: واحد بروجرد دارای بزرگترین کلینیک دندانپزشکی کشور است

رئیس واحد بروجرد گفت: اکنون این واحد دانشگاهی دارای 304 هکتار زمین، 130 هزار متر مربع فضای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی است و بیش از 14 هزار دانشجو با 160 رشته تحصیلی دارد که 47 رشته از آنها کارشناسی ارشد و 17 رشته دکتری تخصصی است و دارای بزرگترین کلینیک دندانپزشکی کشور است.
کد خبر : 40952

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جلسه توجیهی دانشجویان دختر ورودی مهر سال تحصیلی 95-94 با حضور رئیس و معاونان واحد، جانشین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در سالن اجتماعات علامه شهیدی واحد بروجرد برگزار شد .


رئیس واحد بروجرد در این مراسم که با پیام دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد، سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و به معرفی توانمندی‌های واحد بروجرد پرداخت و دانشگاه آزاد بروجرد را نخستین واحد دانشگاهی غرب کشور و پنجمین واحد دانشگاه آزاد از لحاظ قدمت عنوان کرد و افزود: جا دارد از همه کسانی که در تعالی واحد بروجرد سهیم بودند و بالاخص بنیانگذار آن حجت‌الاسلام مرحوم فهمی تشکر کنم.


دکتر احمد سیف گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد در سال 1362 با 26 دانشجو در مقطع کاردانی کار خود را در یکی از مدارس بروجرد آغاز کرد.


مومنی منش: ما باید دانشجویی با تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم که علاوه بر تحصیل علم،تهذیب نفس نیز داشته باشد. یعنی تخصص با تعهد همراه باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری دانشجویی تربیت شود که«تمدن‌ساز» باشد و این از وظایف معاونت فرهنگی و دانشجویی است

رئیس واحد بروجرد با توصیه به دانشجویان برای تلاش مضاعف در دوران تحصیل از آنان خواست تا با جدیت بیشتری درس بخوانند و قدر این دوران را که با سرعت طی خواهد شد بدانند و با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند.


وی با بیان خاطراتی از دوران دانشجویی خود، دانشجویان را به تزکیه نفس و توجه به مسائل علمی همراه با رعایت اصول اخلاقی و انسانی توصیه کرد.


جانشین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، با تبریک سال تحصیلی جدید به دانشجویان، هفته دفاع مقدس و محکومیت خاندان آل‌سعود در وقوع حادثه منا، آن را فاجعه‌ای برای امت اسلام خواند و گفت: مدیریت این اماکن مقدس نباید در دست قاتلینِ مردم مظلوم یمن و بحرین باشد.


حجت‌الاسلام فتح الله مؤمنی منش افزود: دانشجویان باید هدف خود را از ادامه تحصیل مشخص کرده و این هدف را برای خود ترسیم کنند. چرا که در نهایت «تحصیل علم» باید منجر به «تولید علم» شود تا هدف محقق شده تلقی شود.


مؤمنی منش ادامه داد: ما باید دانشجویی با تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم که علاوه بر تحصیل علم،تهذیب نفس نیز داشته باشد. یعنی تخصص با تعهد همراه باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری دانشجویی تربیت شود که«تمدن‌ساز» باشد و این از وظایف معاونت فرهنگی و دانشجویی است.


جانشین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: این نهاد از فعالیت تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشجویان در چارچوب هیات نظارت و نیز کرسی‌های آزاد اندیشی در فضایی معقول و منطقی حمایت می‌کند.


در ادامه این جلسه، معاونان واحد، با معرفی حوزه‌های مربوطه و شرح وظایفشان، دانشجویان را با قوانین و مقررات دانشگاه در حوزه‌های مربوط به خود آشنا کردند.


نشست توجیهی برادران نیز امروز دوشنبه ششم مهر در سالن اجتماعات علامه شهیدی این واحد برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته