دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1398 - 09:18
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس:

اخلاق‌محوری و فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها به گفتمان ملی تبدیل شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خواستار برنامه‌ریزی بسیج دانشجویی در راستای کیفیت‌بخشی و توسعه اخلاق‌محوری و فرهنگ اسلامی و تبدیل آن به نوعی گفتمان ملی میان جوانان شد.
کد خبر : 409465
637008047580122228_md.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، مهدی باقری در دیدار مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان گفت: جریان‌سازی و گفتمان دینی، تخصص ذاتی بسیج دانشجویی است که باید با تقویت آن پاسخگوی مطالبات دانشجویی باشد و مسیر حرکت را برای سایران تبیین و روشن کند.



وی بسیج دانشجویی را بزرگ‌ترین تشکل انقلابی معرفی کرد و افزود: گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها موجب پیشرفت برنامه‌های فرهنگی و علوم انسانی شده است که این مهم در این عرصه علمی ستودنی، لازم ولی کافی نیست.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر تعمیق اخلاقی و معنویت در دانشگاه گفت: این مهم جز با برنامه‌ریزی مبتنی بر عقلانیت عملی نمی‌شود که باید بسیج دانشجویی به‌عنوان پرچمدار جریان انقلابی همواره با حرکت در این راستا و توجه به منویات مقام معظم رهبری زمینه اخلاق‌مداری، انقلابی‌گری و دین‌محوری را به جامعه دانشجویی  فراهم کند.


باقری خواستار برنامه‌ریزی بسیج دانشجویی در راستای کیفیت‌بخشی و توسعه اخلاق‌محوری و فرهنگ اسلامی و تبدیل آن به نوعی گفتمان ملی میان جوانان شد و گفت: بسیج دانشجویی به‌عنوان یک تشکل علم‌محور و فراگیر باید به‌عنوان  بازویی قدرتمند در کنار دانشگاه‌ها فعال و یاری‌رسان باشد.


مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان نیز با اشاره به برنامه‌های پبش روی این حوزه، حرکت در راستای اهداف انقلاب و مقام معظم رهبری را از اصلی‌ترین برنامه‌های بسیج دانشجویی خواند و اعلام آمادگی کرد که بسیج دانشجویی می‌تواند به‌عنوان یک تشکل منسجم در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و...به‌عنوان بازوی پرتوان در کنار دانشگاه‌ها باشد.



عارف رئوفی افزود: دانشگاه‌ها نیز باید با کمک به این تشکل مردم‌نهاد در ترسیم چشم‌انداز بلندمدت علمی و فرهنگی این نهاد را یاری رسانند تا بتوان اهداف انقلاب اسلامی را در حوزه‌های فرهنگی به‌خوبی گسترش داد.


وی با قدردانی از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در برقراری تعامل مؤثر و ایجاد فضای همکاری گفت: امید است با برنامه‌ریزی بهتر و منسجم‌تر بتوانیم گام‌های بزرگی را در راستای خدمت به جامعه اسلامی برداریم.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته