دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1398 - 04:25
نظامی در گفتگو با آنا:

باید از سوءمدیریت‌ها در انقراض شیر و ببر در کشور درس گرفت

یک کارشناس حوزه حیات وحش گفت: باید از سوءمدیریت‌های صورت‌گرفته در انقراض شیر و ببر در کشور درس گرفت تا بتوانیم از انقراض گونه‌های دیگر در معرض خطر همچون خرس سیاه و یوز جلوگیری کنیم.
کد خبر : 409399
ببر+ایرانی.jpg

باقر نظامی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در ارتباط با لزوم توجه به انقراض گوشت‌خواران از جمله ببر خزر در کشور اظهار کرد: انقراض اکثر گوشت‌خواران در دنیا شبیه هم است و بر همین اساس می‌بایست تلاش کنیم از گونه‌های دیگر در معرض خطر در کشورمان حمایت کنیم.


وی با اشاره به اینکه اکثر فعالان حوزه حیات‌وحش در دنیا نگاهشان به کشور ماست، گفت: کشور ما در خاورمیانه به‌عنوان منطقه‌ای است که نسبت به سایر کشورها از لحاظ سم‌داران دارای وضعیت مناسب‌تری است.


این کارشناس حوزه حیات‌وحش تصریح کرد: به‌طورکلی گله‌های حیوانات از لحاظ تعداد میش و کل و بز در کشورمان میزان قابل توجه‌تری در مقایسه با کشورهای منطقه است و همین موضوع باعث می‌شود آخرین جمعیت‌های گوشت‌خواران در ایران مورد رصد قرار بگیرد.


نظامی بار دیگر ضمن اشاره به شباهت حیوانات گوشت‌خوار در کشور، خاطرنشان کرد: می‌بایست از همه سوءمدیریت‌ها در انقراض شیر و ببر در کشور استفاده کرد تا بتوانیم از انقراض گونه‌های در معرض خطر همچون خرس سیاه و یوز جلوگیری کنیم.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته