دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1398 - 16:08
رئیس دانشگاه فرهنگیان:

نباید به هر قیمتی معلم تربیت کنیم/ تا سال 1400 کمبود معلم در کشور جبران می‌شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تا سال 1400 کمبود معلم در کشور جبران می‌شود، گفت: به دنبال تربیت‌‌معلم قیمتی هستیم و نه آنکه به هر قیمتی معلم تربیت کنیم.
کد خبر : 409181
636691499896648607.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین خنیفر، در نشست خبری با عنوان جذب و پذیرش دانشجو معلمان برای سال تحصیلی جدید که ظهر امروز در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد گفت: در حال حاضر بیش از 71 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان درس می‌خوانند که امسال هم بیش از 45 هزار دانشجو جذب می‌شود.


وی افزود: به دنبال تربیت‌‌معلم قیمتی هستیم و نه تربیت‌‌معلم به هر قیمتی. به همین دلیل 20 هزار ردیف پیوسته و 25 هزار ردیف ناپیوسته پذیرش داریم.


رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه افزود: دانشگاه فرهنگیان رو به رشد است و دانشجویان آن استخدام رسمی و قطعی می‌شوند و 4 سال آموزش سابقه کار برای دانشجو معلم محسوب می‌شود.


خنیفر در ادامه خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم که حداکثر امکانات و کیفیت را فراهم کنیم و استقبال خوبی برای نو دانشجویان دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم.


رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: دانشگاه فرهنگیان امسال بیش از 20 هزار فارغ‌التحصیل تحویل آموزش و پرورش می‌دهد و برای مهر سال 99 حدود 37 هزار نفر فارغ‌التحصیل را به آموزش و پرورش تحویل می‌دهیم و امیدواریم تا سال 1400 کمبود معلم را جبران کنیم.


وی افزود: وضعیت رفاهی دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر متوسط رو به پایین است. به‌طور مثال یکی از کمبودهای ما در این دانشگاه 4 هزار قلم تخت است این در حالی است که 99 درصد بودجه ما صرف حقوق می‌شود.


خنیفر تأکید کرد: تا سال 1400 حدود 2 هزار و 80 هیئت‌علمی باید جذب کنیم درحالی‌که هم‌اکنون 800 نفر هیئت‌علمی داریم.


رئیس دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: هر معلمی که کار معلمی را انتخاب کرده یک کار فراانسانی انجام داده است. نباید جلوی مسیر تربیت‌معلم را بگیریم.


وی با تأکید بر اینکه در همه نظام‌های دنیا روی تربیت‌معلم به‌شدت تأکید شده است، اضافه کرد: به‌عنوان‌مثال در ژاپن به حدی نظام تربیت‌معلم جدی است که همه آرزو دارند فرزندانشان معلم شوند.


خنیفر در ادامه گفت: دانشجو معلمان دوره‌های پداکوژی رو کامل طی می‌کنند ولی مهارت‌آموزان ماده 28 این دوره را به‌صورت کامل طی نمی‌کنند.


وی در ادامه گفت: 7 سناریو برای جبران کمبود معلم داشتیم. یکی از راه‌ها این بود که دانشجویانی که 20 واحد از درسشان باقی‌مانده است دو روز در هفته سر کلاس حاضر شوند البته این طرح در مناطق محروم به اجرا درآمد.


رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه افزود: با نسل جدیدی روبه‌رو هستیم که چریک آموزشی است و پارتیزان است و نمی‌شود آن را قانع کرد. تا زمانی که آموزش سبد 11 دولت است وضعیت آموزش ما همین است آموزش باید سبد دوم آموزش کشور بعد از امنیت باشد.


خنیفر گفت: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که کارایی معلمان تربیت‌معلم 60 درصد بیشتر از مهارت‌آموزان ماده 28 است و بسیاری ازصاحبنظران معتقدند که دانشجو معلمان بسیار بهتر در کلاس درس عمل کرده‌اند.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
رضا زهرابی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
۰
لطفا شرط معدل رو حذف کنید
هلدینگ شایسته