دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1398 - 08:35
حسینی در گفتگو با آنا:

دولت نیجریه هیچ گامی برای آزادی «شیخ زکزاکی» برنداشته است/ وخامت حال رهبر شیعیان نیجریه

مدیر مرکز اسلامی آفریقای‌جنوبی گفت: دولت بوهاری نیجریه هیچ گامی برای آزادی شیخ زکزاکی برنداشته و ایشان همچنان در اسارت به سر می برند.
کد خبر : 409055
_ALI9290.jpg

حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی، مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا درباره آخرین وضعیت شیخ زکزاکی گفت: متأسفانه علیرغم صدور حکم آزادی رهبر شیعیان نیجریه برای امور معالجاتی بعد از دادگاه، ایشان را به همان مکانی  قبلی اسارت منتقل کردند.


وی با اعلام اینکه این در حالیست که روز گذشته در دادگاه رسماً گفته شد که هر لحظه امکان مرگ شیخ وجود دارد، افزود:  وکیل دولت بوهاری هم رسماً طی مصاحبه‌ای گفت که قاضی به این دلیل با درخواست آزادی استعلاجی شیخ موافقت کرده که امکان محاکمه شخص مرده وجود ندارد.


مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی افزود: با وجود صدور حکم آزادی مشروط توسط قاضی،  شیخ زکزاکی همچنان در اسارت بسر می‌برد و هیچ گامی توسط دولت بوهاری برای اجرای حکم برنداشته نشده است.


حسینی یادآور شد: در حقیقت داستان حکم آزادی شیخ در سال ۲۰۱۶ در حال  تکرار بوده و  دستاورد ما تاکنون گرفتن حکم آزادی شیخ بوده که قبلا نیز این حکم را روی کاغذ حتی در سطح ملی داشته ایم که بالاتر از حکم یک دادگاه محلی بوده و عملا هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.


مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی با تاکید بر اینکه شیخ زکزاکی همچنان با وضعیت بسیار وخیمی زندانی است، خاطر نشان کرد:  شایسته بود که دولت یک قدم مثبت در جهت اجرای حکم بردارد و ایشان  را از بازداشتگاه نظامی به یک هتل یا منزل مسکونی منتقل میکردند تا مقدمات سفر ایشان فراهم شود.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته