دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1398 - 00:35
فضل‌اللهی در گفتگو با آنا عنوان کرد؛

برنامه‌ دانشگاه آزاد اسلامی قم برای جذب 250 دانشجوی خارجی/ پذیرش در رشته پزشکی محدود است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: این دانشگاه رتبه سوم کشور را در زمینه جذب دانشجویان غیرایرانی دارد و در این راستا قصد داریم امسال 250 دانشجوی خارجی را در رشته‌های عمدتاً غیرپزشکی جذب کنیم.
کد خبر : 409010
by-providing-the-guidelines-transfer-conditions-for-students-from-islamic-azad-university-from-the-beginning-of-education-registration-date.PNG

سیف‌الله فضل‌اللهی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، مصوبات چهاردهمین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم را تشریح و اظهار کرد: اصلی‌ترین مبحث مطرح شده در این جلسه تصویب برنامه و بودجه دانشگاه در سال تحصیلی 99 ـ 98 بود که از اول شهریور 98 تا 31 مرداد سال 99 را شامل می‌شود.


وی به تغییر سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و اضافه کرد: این تغییر از آن جهت است که بتوانیم درآمدها و هزینه‌های خود را براساس ثبت‌نام دانشجویان در دو ترم انجام دهیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با توجه به فضای آموزشی محدود واحد قم تصریح کرد: با این شرایط برای افزایش تعداد دانشجویان قصد داریم دانشکده‌های پزشکی و علوم پایه را در پردیسان راه‌اندازی کنیم که در این زمینه به پیشرفت 30 درصدی دست پیدا کرده‌ایم.


فضل‌اللهی افزود: ساختمانی در فلکه پلیس قم به‌صورت نیمه‌کاره قرار دارد که باید تبدیل به احسن شده و با ساختمان پردیسان یکپارچه شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم را 470 نفر عنوان و بیان کرد: این دانشگاه رتبه سوم کشور را در زمینه جذب دانشجویان غیرایرانی دارد و در این راستا قصد داریم سال جاری نیز 250 دانشجوی خارجی دیگر را در رشته‌های عمدتاً غیرپزشکی جذب کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم تشریح کرد: با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته و علاقه دانشجویان به شهر مقدس قم می‌توان در زمینه جذب دانشجویان غیرایرانی گام‌های مثبت بیشتری برداشت؛ اما تقاضا بیشتر در رشته‌های فنی و پزشکی است.


فضل‌اللهی با بیان اینکه زمینه جذب دانشجویان غیرایرانی در رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم محدود است، مطرح کرد: انتظار از ما برای جذب دانشجویان خارجی در رشته پزشکی بیش از توان ماست.


وی از زیرساخت‌های ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم ابراز رضایت کرد و توضیح داد: با وجود داشتن مجموعه‌های ورزشی سیار 33 سال بود که این دانشگاه فاقد رشته تربیت‌بدنی بود؛ اما از مهرماه سال 97 در دو مقطع رشته تربیت‌بدنی دایر شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گریزی به تیم‌های ورزشی این دانشگاه در مسابقات ملی زد و گفت: به عنوان مثال تیم هندبال دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در مسابقات لیگ دسته دوم کشور حضور یافت و قهرمان شد.


فضل‌اللهی با اشاره به درآمدزایی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم از مجموعه‌های ورزشی تأکید کرد: آکادمی فوتبال فعالیت خود را آغاز کرده و خدمات نویی را به دانشجویان ارائه کرده است.


وی از احیای سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم خبر داد و تبیین کرد: رویکرد ما حرفه‌ای‌گری در بحث فعالیت ورزشی است و قصد داریم با ایجاد محیط امن برای جوانان فضای دانشگاه را کیفی‌سازی کنیم.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته