دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1398 - 16:55
شهردار منطقه 2 تهران خبر داد؛

احداث کارخانه زباله‌سوز در تهران توسط شهرداری‌

شهردار منطقه ۲ تهران از اعلام آمادگی برای احداث یک کارخانه زباله سوز با همکاری شهرداری مناطق ۱، ۳ و ۴ به منظور تولید برق از زباله‌های تر خبر داد.
کد خبر : 409002
IMG16320645.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رسول کشت‌پور در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در محل شهرداری منطقه ۲ تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت‌هایی که در منطقه ۲ شهرداری تهران وجود دارد توسعه حمل و نقل عمومی است که بر این اساس به منظور افتتاح بخش اول خط ۷ مترو تهران در میدان صنعت، مبلغ ۱۰۴ میلیارد تومان کمک غیر نقدی از سوی شهرداری منطقه ۲ کمک شد.


وی همچنین از کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری منطقه ۲ تهران برای خرید یک رام قطار از شرکت واگن سازی به شرط کاهش سرفاصله حرکت قطارها در منطقه به زیر ۱۰ دقیقه خبر داد.


شهردار منطقه ۲ تهران تصریح کرد: در صورتی که ما بتوانیم از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت این منطقه، تردد ۲۵۰ هزار نفر را در زیر زمین و از طریق مترو انجام دهیم ترافیک روزانه و آلودگی کاهش خواهد یافت.


کشت‌پور حجم بارگذاری زیاد در پلاک‌های متعدد را یکی از چالش‌های مهم شهرداری منطقه ۲ تهران دانست و گفت: در دو سالی که من در شهرداری این منطقه مشغول به فعالیت هستم کلیه پروژه‌های بزرگ را ملزم به رعایت پیوست ترافیکی کرده‌ و در تلاش هستیم تا فضاهای عمومی را در راستای توسعه مالکیت عمومی از طریق ایجاد میدان‌راه‌ها و پلازاها افزایش دهیم.


وی در ادامه به مهمترین اقدامات خود در ۲۲ ماه فعالیت در شهرداری منطقه دو اشاره کرد و افزود: در این مدت کلیه پروژه‌های متوقف شده در شهرداری منطقه ۲ فعال شده است و همچنین ۲۵ درصد از ۵۸۵ میلیارد تومان بدهی منطقه تا امروز کاهش پیدا کرده است.


شهردار منطقه ۲ تهران ادامه داد: تاکنون۳۴۰ میلیارد تومان منابع غیر نقدی و اموال از دست رفته شهرداری شناسایی و بازپس گرفته شده است.


کشت‌پور همچنین از افتتاح سری چهارم پروژه‌های شهرداری منطقه ۲ تهران در سه ماه آینده خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل یک تصفیه خانه، نیروگاه پارک نهج البلاغه و رونمایی از ۲۰۰ دستگاه دوچرخه برقی با بهره‌مندی از تکنولوژی داخلی است.


وی در ادامه با بیان این مطلب که شهرداری مالک و سیاست‌گذار معابر شهری است از ایجاد منابع درآمدی پایدار در شهرداری منطقه ۲ تهران سخن به میان آورد و گفت: ساماندهی فضا پارک‌های حاشیه‌ای و مدیریت پسماند دو نمونه از منابع درآمدی پایدار است که در منطقه مورد توجه قرار گرفته است.


شهردار منطقه ۲ تهران در پایان ضمن اشاره به ۵۰۰ تن زباله تولیدی در سطح منطقه از آمادگی شهرداری منطقه ۲ برای احداث کارخانه زباله‌سوز با ظرفیت یک هزار و ۶۰۰ تن با همکاریه مناطق ۱، ۳ و ۴ سخن به میان آورد و گفت: با احداث این کارخانه ظرفیت تولید برق از زباله‌های تر فراهم خواهد شد.


انتهای پیام/۴۱۰۵


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته