دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1398 - 06:00
بیات‌نژاد در گفتگو با آنا:

4 هزار زباله‌گرد در تهران داریم/ برخی از پیمانکاران از کودکان کار برای جمع‌آوری زباله استفاده می‌کنند

مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به وجود 4 هزار زباله‌گرد در تهران گفت: برخی از پیمانکاران از کودکان کار برای جمع‌آوری زباله استفاده می‌کنند که باید به این موضوع رسیدگی شود.
کد خبر : 408554
343.jpg

داریوش بیات‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اقدامات سازمان بهزیستی برای ساماندهی زباله‌گردهای تهرانی اظهار کرد: در این حوزه شهرداری تهران وظایفی دارد که اگر به بهترین نحو ممکن انجام شود، تعداد زباله‌گردها کاهش پیدا خواهد کرد و یکی از این موارد تفکیک زباله از مبدأ است. بسیاری از کشورهای اروپایی از زباله‌های خود برق تولید می‌کنند اما در کشور ما از زباله‌ها استفاده خاصی صورت نمی‌گیرد.


وی با بیان اینکه در حال حاضر 4 هزار زباله‌گرد در تهران شناسایی شدند اظهار کرد: برخی از پیمانکاران کودکان کار را برای جمع‌آوری زباله در اختیار می‌گیرند و روانه خیابان‌ها می‌کنند، لذا شهرداری باید با نظارت دقیق جلوی اقدامات غیرقانونی پیمانکاران را در این حوزه بگیرد.


مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران تصریح کرد: در هفته جاری بود که فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که یکی از زباله‌گردها اعلام می‌کرد، پیمانکاری، حدود 500 نفر را برای جمع‌آوری زباله در اختیار گرفته است و مبالغ ناچیزی به آنها پرداخت می‌کند.


بیات‌نژاد اظهار کرد: اکثر این افراد به بیماری‌های پوستی دچار می‌شوند و به همین دلیل در سازمان بهزیستی افراد شناسایی شده، تحت طرح‌های غربالگری و بهداشتی قرار می‌گیرند.


وی گفت: احتمال اینکه برخی از جرائم توسط این افراد رخ دهد نیز وجود دارد، لذا اگر زباله‌گردها جمع‌آوری و ساماندهی شوند جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گرفته خواهد شد.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته