دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1398 - 15:46
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز:

جامعه دانشگاهی عدالت و عدالت‌خواهی را به مطالبه و گفتمان تبدیل کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: جامعه دانشگاهی و علمی وظیفه دارند که عدالت و عدالت‌خواهی را تبیین و تبدیل به مطالبه و گفتمان کنند.
کد خبر : 408973
photo_2019-08-05_15-37-10.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، عزیز جوانپور صبح امروز در همایش عدالت‌خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: دبیرخانه دائمی مشروطه‌پژوهی از سال گذشته در واحد تبریز آغاز به کار کرد و محققان و پژوهشگران از دانشگاه‌های مختلف با حضور در این دبیرخانه دائمی فعالیت‌های پژوهشی خود را آغاز کردند.


وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در طول سال برای اجرا در این دبیرخانه پیش بینی شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها برگزاری همایش علمی در سالروز صدور فرمان مشروطیت در 14 مرداد هرسال است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: امروز این همایش علمی با محور عدالت‌خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی با همکاری و مشارکت ارگان‌ها و نهادهای مختلف علمی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه 4 عنوان مقاله برتر این همایش امروز در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ارائه می‌شود، گفت: در پی انتشار فراخوان همایش بیش از ۱۴۰ عنوان مقاله، مرتبط با محورهای همایش به دبیرخانه دائمی مشروطه‌پژوهی ارسال شده بود که پس از بررسی توسط اعضای کمیته علمی ۳۶ مقاله انتخاب و در کتاب مجموعه مقالات همایش به چاپ رسیده و در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه خواهند شد.


رئیس دبیرخانه دایمی مشروطه‌پژوهشی به اهمیت موضوع عدالت تأکید کرد و گفت: عدالت‌خواهی از مهم‌ترین مطالبات نهضت مشروطه بوده و امروز هم در بیانیه گام دوم انقلاب جزء مطالبات مقام معظم رهبری است.


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای تحقق عدالت واقعی است، گفت: عدالت هدف غایی انبیای الهی است و عدالت واقعی روزی محقق خواهد شد که حضرت حجت قیام فرمایند و بشریت به آرزوی خود دست یابد.


رئیس همایش عدالت‌خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در بیاناتشان از مردم عذرخواهی می‌کنند که متأسفانه عدالت و عدالت‌خواهی در جامعه اسلامی ما در ۴۰ سال گذشته به‌طور کامل محقق نشده است و راه زیادی برای رسیدن به وضعیت مطلوب داریم.


جوانپور با قدردانی از کمیته اجرایی و علمی این همایش گفت: جامعه دانشگاهی و علمی وظیفه دارند  عدالت و عدالت‌خواهی را تبیین و تبدیل به مطالبه و گفتمان کنند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته