دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1398 - 11:07
محاسباتی یکپارچه و اثربخش؛

نرم‌افزار جامع حق‌التدریس چه کارایی‌هایی دارد؟

نرم‌افزار جامع حق‌التدریس اطلاعات استادان شامل مشخصات فردی، دروس مورد تدریس، تعداد واحدها، و... را سنجیده و مبلغ حق‌التدریس را مطابق با آخرین بخشنامه‌های صادر شده ارائه می‌کند.
کد خبر : 408866
463505338_21431.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از فومن، دوره آموزشی استانی نرم‌افزار جامع حق‌التدريس به مدت یک روز (روز گذشته) با حضور نماينده سازمان مركزی دانشگاه آزاد اسلامی ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت برگزار شد.


سیدسجاد گشتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در کلاس آموزشی نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار جامع حق‌التدریس، موضوع كاهش دانشجو، مدیریت هزینه‌ها و لزوم برنامه‌ریزی برای كاهش هزینه‌ها را مكمل درآمدهای غیر شهریه‌ای دانست و این موضوعات را برای دانشگاه آزاد اسلامی مهم ارزیابی کرد.


وی افزود: امید است كه استفاده از نرم‌افزار جامع حق‌التدریس و روند اخذ كد شناسه تدریس بتواند در مدیریت هزینه‌ها نقش داشته باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت اضافه کرد: به طور ویژه کاهش هزینه‌ها، یکپارچه‌سازی اطلاعات و هزینه‌های این واحد دانشگاهی از مزایای راه‌اندازی این نرم‌افزار جامع است.


در ادامه بیژن حسنی معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت نیز با برشمردن مزایای راه‌اندازی نرم‌افزار جامع حق‌التدریس گفت: صرفه‌جویی دقیق، محاسبات یکپارچه و اثربخش، مدیریت هزینه‌ها و برنامه‌ریزی در راستای کاهش آن، از جمله این موارد است.


داوود ایلكا مدرس این دوره و از كارشناسان اداره كل فناوری و اطلاعات سازمان مرکزی  دانشگاه آزاد اسلامی نیز پس از تشریح كاربردهای مختلف این سامانه به معرفی نرم‌افزار حق‌التدریس كه با نرم‌افزار «سیدا4» مرتبط است، درباره كلاس‌بندی، ثبت مشخصات استادان، نحوه پرداخت حق‌التدریس به آموزش كاربران مالی و اداری پرداخت.


وی با بیان اینكه این نرم‌افزار امكان ارتباط با نرم‌افزار سیدا را فقط با زدن بر روی دكمه انتقال اطلاعات امكان‌پذیر می‌‌کند، افزود: نرم‌افزار جامع حق‌التدریس می‌تواند همه اطلاعات استادان شامل مشخصات فردی، دروس مورد تدریس، تعداد واحدها، و... را سنجیده و مبلغ حق‌التدریس را مطابق با آخرین بخشنامه‌های صادر شده از سازمان مركزی محاسبه و ارائه کند. 


مدرس دوره  آموزشی نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار جامع حق‌التدریس در دانشگاه آزاد اسلامی فومن و شفت مزایای این نرم‌افزار را برشمرد و ادامه داد: قسمت مالی این نرم‌افزار طوری تعبیه‌شده كه می‌تواند سندهای جداگانه را بر اساس خصوصیات مشترك هر گروه (كارمند، هیئت علمی و حق‌التدریس) صادر کند، این نرم‌افزار قابلیت محاسبه حق‌الزحمه استادان راهنما، مشاور و داوران پایان‌نامه‌ها بر اساس بخشنامه وزارت علوم را نیز دارد.


به گزارش آنا، دوره یكروزه آموزشی نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار جامع حق‌التدریس با حضور مدیران سیستم اتوماسیون آموزشی سیدا، مسئولان كارگزینی هیئت علمی و مسؤلان امور مالی واحدهای دانشگاهی استان گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت برگزار شد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته