دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1398 - 12:28
یک روانشناس حوزه خانواده:

اقدامات فرهنگی را باید در قالب هنر انجام دهیم

یک روانشناس حوزه خانواده گفت: ما اگر بتوانیم در همه عرصه‌ها بحث‌های آموزشی، ارتقای فرهنگی، اخلاقیات و مهارت‌هایمان را در قالب هنر بیاوریم اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.
کد خبر : 408827
49535c2a-f004-44ac-b0ed-0d3feba3a5f2.jpg

رضا محمدمهر در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان، جوانان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره نسبت سینما با مسائل اجتماعی و اینکه سینما چقدر می‌تواند در این حوزه تأثیرگذار باشد، گفت: همیشه فرهنگ از قالب هنر و هنر از قالب فرهنگ بوده است و در طول تاریخ فرهنگ و هنر دست در دست یکدیگر پیش رفتند و هرکجا که این دو مورد با هدف ارتقا با هم همراه شده‌اند، جنبشی ماندگار را آفریده‌اند.


وی افزود: ما اگر بتوانیم در همه عرصه‌ها بحث‌های آموزشی، ارتقای فرهنگی، اخلاقیات و مهارت‌هایمان را در قالب هنر بیاوریم اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.


این روانشناس حوزه خانواده اظهار کرد: هنر پر رمز و راز است و نه تنها باعث می‌شود انتقال اطلاعات خیلی خوب انجام شود، بلکه باعث می‌شود هر کسی از نگاه خودش آن قدر که می‌تواند از هنر بهره‌برداری کند.


محمدمهر با تأکید بر اینکه همه می‌توانند از هنر بهره‌مند شوند، گفت: یکی از اثرگذارترین و مهم‌ترین هنرها به خصوص در عرصه‌های اجتماعی، سینما است. خوشبختانه ما بعد از انقلاب رشد جهشی و چشمگیری در عرصه سینما داشتیم و اگر بتوانیم این عرصه را به رشد اخلاقیاتمان در جامعه نزدیک‌تر کنیم نتایج مثبتی حاصل می‌شود.


وی بیان کرد: مردم تمایل دارند یک حرف خوب را از زبان هنر بشنوند و وقتی هم می‌شنوند در ذهنشان می‌ماند. بعضی از دیالوگ‌های بعضی از فیلم‌ها آنقدر روی ما اثر گذاشته که دیگر آن را فراموش نمی‌کنیم و ماندگار شده است.


انتهای پیام/4046/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته