دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1398 - 14:02
معاون دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد:

لزوم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از منابع

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از منابع توسط واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.
کد خبر : 408707
637005166429087175.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد، جواد علمائی در هفدمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به میزبانی واحد خرم‌آباد با بیان اینکه دانشگاه‌ها در دنیای امروز به سمت پژوهش‌محوری، کارآفرینی و مسئله‌محوری حرکت می‌کنند، گفت: اصلی‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها این است که باید قوه عاقله باشند و مسائل کشور را حل کنند.


نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه و معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر اساس این راهبرد مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال این است که بتواند چالش‌های کشور را احصا کرده و برای حل آنها راهکار عملیاتی و اجرایی ارائه دهد.


وی اظهار کرد: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید، اهمیت دادن به فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان‌هاست. به همین دلیل با توجه به استعدادها و قابلیت‌های هر استان مأموریت‌هایی برای دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان تعریف شده است.


علمائی با تأکید بر اشتغال دانش‌آموختگان خاطرنشان کرد: در همین راستا آمایش و پالایش رشته‌ها در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است.


معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از منابع، افزایش آزمایشگاه‌های همکار استاندارد، فعالیت در بحث اکوتوریسم و استفاده از امکانات و منابع معاونت علمی ریاست جمهوری تأکید کرد.


آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در مدیریت جدید بر محور دانش، امور خود را ساماندهی می‌کند و امیدواریم که این رویکرد باعث ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور شود.


موسی خادمی استاندار لرستان هم در این جلسه حرکت به سمت فعالیت‌های پژوهشی را رویکردی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید یک بانک اطلاعاتی در این زمینه تهیه که موضوعات پژوهشی از آن استخراج شود.


وی ادامه داد: استان لرستان در حوزه کشاورزی دارای قابلیت‌های بسیار زیادی است که می‌توان کارهای قابل اجرای فراوانی را در این حوزه برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تعریف کرد.


در آغاز این جلسه سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گزارشی از عملکرد واحدهای دانشگاهی این استان، تعداد رشته‌های فعال و غیرفعال، استادان، کارکنان، دانشجویان مقاطع مختلف و میزان درآمدها و هزینه‌های دانشگاه ارائه کرد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته