دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1398 - 11:12
نمایندگان مجلس در گفتگو با آنا:

بحث انتخاب نماینده زن مجلس برای وزارت آموزش و پرورش گمانه‌زنی است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بحث انتخاب یکی از نمایندگان زن مجلس برای وزارت آموزش و پرورش را گمانه زنی می‌دانند و معتقدند این موضوع واقعیت بیرونی ندارد.
کد خبر : 408638
1396021214435540510705464.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بعد از استعفای ناگهانی و پرحاشیه سید محمد بطحائی وزیر آرام آموزش و پرورش،انتخاب سرپرست برای این وزارتخانه مهم با حاشیه‌های زیادی همراه بود. با وجود آنکه گمانه‌زنی‌ها از انتخاب یکی از معاونان بطحایی به عنوان وزیر حکایت داشت اما اخبار نهایی از هیئت دولت نشان داد که همه بحث‌ها در خصوص انتخاب این معاون بی‌نتیجه بوده است.


19 خرداد ماه سال‌جاری سید جواد حسینی که سمت مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی را بر عهده داشت به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش معرفی شد.


وی متولد ۱۳۴۶ و دارای دکترای تخصصی جامعه‌شناسی از دانشگاه ملی، دولتی و آکادمی علوم روسیه است و با روی کار آمدن دولت دوازدهم به عنوان یکی از گزینه های دولت برای آموزش و پرورش مطرح بوده است. 


اما با وجود آنکه هنوز عمر سرپرستی حسینی در وزارت آموزش و پرورش به دو ماه نرسیده است، صحبت‌هایی در خصوص انتخاب جایگزین وی به گوش می‌رسد و بحث معرفی  زهرا سعیدی برای این پست در فضای مجازی دست به دست می‌شود. موضوعی که نمایندگان مجلس آن را تأیید نمی‌کنند. 


علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد برخی مطالب مطرح‌شده مبنی بر حمایت برخی از نمایندگان از یکی از نمایندگان زن مجلس برای معرفی به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به قوه مقننه گفت:‌ بحث‌های مطرح‌شده در خصوص انتخاب یکی از نمایندگان زن مجلس به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش تنها گمانه‌زنی است و واقعیت بیرونی ندارد.


وی افزود:‌ این موضوع به‌هیچ‌عنوان در بین نمایندگان مطرح نیست و تنها صحبت‌هایی است که در بین برخی از کارشناسان صورت می‌گیرد.


نماینده مردم محلات در مجلس در ادامه افزود: کمی زمان نیاز است تا بحث وزیر آموزش و پرورش به نتیجه برسد.


میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: از این موضوع خبر ندارد و این مسئله تنها در فضای مجازی مطرح می‌شود.


وی افزود:‌ این مسائل قطعا به دلیل اهمیت وزارت آموزش و پرورش برای کشور مطرح می‌شود اما این‌ها تنها در فضای مجازی مطرح است.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: در حال حاضر سرپرست آموزش و پرورش مدت‌زمان قانونی برای حضور در این سمت را دارد و پس از معرفی به‌عنوان وزیر ماندن و یا رفتن وی را نمایندگان مجلس با رأی یا عدم رأی اعتماد مشخص خواهند کرد.


جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس نیز به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا گفت:‌ در حال حاضر سرپرست آموزش و پرورش کار خود را در این وزارتخانه ادامه می‌دهد و اقدامات خوبی را نیز انجام داده است با این‌وجود بحث‌هایی مطرح است که هیچ‌کدام واقعیت ندارد.


وی افزود: با توجه به اینکه زمان زیادی به بازگشایی مدارس نمانده است باید فضای این وزارتخانه آرام بوده و تمرکز روی فراهم آوری مقدمات و امکانات برای مهرماه باشد.


نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این اخبار صحت نداشته و مجلس قصد ندارد نماینده‌ای را به‌عنوان وزیر معرفی کند.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب