دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1398 - 16:00
محسن اخلاصی*

در پشت پرده هر استعفا ماجرایی نهفته است

در پشت پرده هر استعفا ماجرایی نهفته است و از طریق آن می‌توان به مسائل مهمی رسید.
کد خبر : 396657
بطحایی.jpg

 گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در پشت پرده هر استعفایی ماجرایی نهفته است و از طریق آن می‌توان به مسائل مهمی رسید. وقتی مسائل چند روز اخیر یا بهتر بگویم چند ماه اخیر را بررسی می‌کنیم‌، برای رسیدن به هدف موردنظر بیشتر همراهی می‌کند.


چه شده که شخصی برای بر تن کردن کسوت نمایندگی مجلس‌، ردای وزارت خود را از تن درمی‌آورد، در چند وقت گذشته اختلافاتی بین شخص وزیر با دولت (سازمان اداری و استخدامی کشور و...) به چشم می‌خورد که این اختلاف‌ها باعث هدف قرار گرفتن وزیر از سوی جامعه عمومی مردم و درخواست پیگیری مطالباتشان از طرف وزیر می‌شد.


با توجه به اینکه آخرین موضوع موردنظر اصلاح احکام دانشجومعلمان است و فشارهایی که از سوی دانشجومعلمان و مجلس به شخص وزیر وارد شد و ایشان را به اصلاح احکام وادار کرد، وی بازهم برای پیگیری احکام رودرروی سازمان اداری و استخدامی کشور قرار گرفت. از طرفی با تغییر هرکدام از وزرا شاهد تغییر رویکرد وزارتخانه هستیم‌، با تغییر وزیر آموزش‌وپرورش نیز اولویت‌های این وزارتخانه تغییر خواهد کرد. آن هم وزارتخانه‌ای که در این چندساله چند صباحی شخصی می‌آید و مدت کوتاهی وزارت کرده و جای خود را به وزیر بعدی واگذار می‌کند.


حال باید از وزیر آموزش‌وپرورش این سؤال را پرسید که آیا توانسته‌اند به وعده‌های خود برای تغییر و اصلاح احکام دانشجومعلمان طبق قانون عمل کنند؟ نظام رتبه‌بندی معلمان که یکی از دغدغه‌های وزیر محترم بوده‌، انجام‌گرفته است؟ آیا کنکور سراسری حذف‌شده است؟ و سؤالات دیگری که جناب وزیر کاش به آن‌ها فکر کرده و سپس تصمیم به رفتن می‌گرفت. در پایان آرزو داریم شخصی بر مسند وزارت بنشیند که دغدغه ارتقای دانشگاه مقدس فرهنگیان و همچنین اعتلای مقام معلم را داشته باشد.


*دبیر شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد


انتهای پیام/4107/4108/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته