دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1398 - 10:39
رئیس اداره کل میراث فرهنگی شهرری:

مجوز ساخت‌وساز در میدان شهرری با حفظ آثار تاریخی صادر شده است

رئیس اداره کل میراث فرهنگی شهرری گفت: مجوز ساخت‌وساز در میدان کوچک شهرری با حفظ آثار تاریخی و مرمت ملکی صادر شده است.
کد خبر : 408477
0e122c0c-49ef-40d6-a1c7-88ea1056c51d.jpg

امیر رحیم‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره تخریب خانه تاریخی در میدان کوچک شهرری اظهار کرد: شایعه شده که قرار است خانه تاریخی در میدان کوچک شهر ری به بهانه ساخت مجتمع تجاری تخریب شود در صورتی که اصلا این درست نیست و قرار نیست چیزی تخریب شود.


وی افزود: این ملک در میدان کوچک شهرری در سال 1396 مجوز ساخت با حفظ آثار تاریخی و مرمت گرفته است.


 رئیس اداره کل میراث فرهنگی شهرری گفت: قرار است قسمت‌های تاریخی میدان کوچک شهرری حفظ شود و قسمتی که تاریخی نبوده را مطابق با همان قسمت تاریخی دربیاورد یعنی ضلع شرقی میدان را مطابق با ضلع غربی بسازد.


رحیم‌زاده ادامه داد: این ملک در پنج طبقه ساخته خواهد شد که دو طبقه زیرزمین منفی یک و دو به صورت تجاری و سه طبقه بالا هم زائرسرا می‌شود.


وی گفت: شهرداری یک قانونی دارد که موظف است یک پلاک آن طرف‌تر از جوار تاریخی را برای ساخت استعلام بگیرد.


 رئیس اداره کل میراث فرهنگی شهرری عنوان کرد: هرگونه ساخت و ساز در حریم آثار تاریخی باید با اجازه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.


وی با بیان اینکه برای ساخت و ساز در محدوده آثار تاریخی محدودیت داریم، گفت: به طور مثال در چشمه علی هیچ ملکی در ارتفاع 6 تا 9.5 نباید ساخته شود و باید ساخت و سازی که در حریم آثار تاریخی انجام می‌شود با شرایط ما که حفاظت از آثار تاریخی و مرمت آن هست دربیاید.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته