دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1398 - 13:48
آيت‌الله صفايی‌بوشهری:

نقش دانشگاه آزاد اسلامی در بيانيه گام دوم بيش از ساير دانشگاه‌هاست

نماينده ولی فقيه در استان بوشهر بر تحقق بندهای بيانيه گام دوم انقلاب توسط دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی تأكيد كرد.
کد خبر : 408259
DSC_1762.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاري آنا از بوشهر، آيت اله صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در شانزدهمين جلسه هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي اين استان از حضور جدي و با اهتمام اعضاء هيأت امنا و به ويژه افرادي كه از شهرهاي ديگر براي اين جلسه به استان سفر كرده اند، قدرداني كرد و جلسات دانشگاهي را جلساتي بنيادين و اثرگذار برشمرد.


آيت اله صفايي بوشهري با اشاره به نماهنگي در خصوص حضرت مهدي (عج) كه در ابتداي اين جلسه پخش شد، عنوان كرد: مجموعه سخنان حضرت قائم، 2 بخش كه يكي بخش ظهور و همان مدت اندك حضور ايشان و ديگري زمان غيبت صغري و غيبت كبري آن حضرت (ع) است.


وي ادامه داد: پژوهش پيرامون سخنان ايشان و اقتضائات، جامعه شناسي و روانشناسي تحليل محيطي كه چرا و به چه دليل حضرت مهدي (عج) اين سخنان را بيان كرده اند، بسيار مهم است.


امام جمعه بوشهر با بيان حديثي از حضرت مهدي(عج) كه فرمودند: « براستى كه علم ما بر اوضاع شما احاطه دارد و هيچ چيز از احوال شما بر ما پوشيده نيست و نسبت به لغزش هايى كه از شما سرمى زند شناخت داريم.»، تصريح كرد: كلمه شي جامع ترين عنوان بر عرصه انطباق بر پديده ها است. يعني هيچ چيزي كه فرض كنيد از شما بر ما پوشيده باشد، ممكن نيست.


وي افزود: در بحث عرفان اسلامي اين نكته كه ما در هر صورت در محضر خدا و حجت خدا قرار داريم، مسأله اي بسيار مهم است.


نماينده ولي فقيه در استان بوشهر تصريح كرد: يكي از آموزه هاي بنيادي عرفان اين است كه انسان به اين معنا يقين پيدا كند كه همواره در محضر خداست و آداب اين معرفت را ادا كرده و ادب حضور را مراعات كند.


صفايي بوشهري اضافه كرد: معرفت حضور در محضر خدا و حجت خدا، و مراعات آداب حضور، مهمترين عرصه سلوك عرفان انسان در مسير الي الله است و نجات بخش و كمال آفرين است.


وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در خصوص علم، فن آوري، جنبش نرم افزاري، توليد علم، توليد محصول، ارتباط دانش به فن آوري و تبديل آن به محصولات استراتژيك و توليد قدرت و ثروت مطالب بسيار مهمي بيان كرده اند، تشريح كرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامي در اين رابطه و در رابطه با بيانيه گام دوم بسيار مهم است


آيت الله صفايي بوشهري با بيان اينكه همه دانشگاه در شرايط خود در رابطه با گام دوم تمدن سازي ايران اسلامي و انقلاب نقش مهمي دارند اما نقش دانشگاه آزاد اسلامي، نقش وي‍ژه اي است، عنوان كرد: دانشگاه آزاد اسلامي با توجه به ساختار خود به نحوي به ولايت مرتبط است اين در حالي است كه دانشگاه هاي ديگر نوعا ارتباط دولتي دارند.


امام جمعه بوشهر بيان كرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامي در برنامه گام دوم كه يكي از بندهاي مهم هفت گانه آن، توسعه حوزه علم و فناوري و رسيدن به تمدن علمي در همه علوم و توليد در عرصه گذاره و محصول دانش بنيان است، بسيار اساسي است.


وي با بيان اينكه در تحقق اين انتظارها بايد با پژوهش ها، سمينارها، نوشتن سند و نقشه راه، تصويري شفاف از دانشگاه به نمايش گذاشته شود، اذعان كرد: در اين چهله دوم انقلاب، كه بسيار مهم و حياتي است، استان بوشهر و دانشگاه آزاد اسلامي استان مي تواند جايگاه مطلوبي در پژوهش هاي كشوري و برش استاني آن ايفا كند.
انتهاي پيام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته