دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1398 - 17:56
سردار شریف:‌

رسانه با تولید اخبار آگاهی‌بخش و تعیین‌کننده رفتار جامعه است

مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه رسانه با تولید اخبار آگاهی‌بخش و تعیین‌کننده رفتار جامعه است گفت: رسانه‌‎های غربی تمام توان خود را بر بحرانی نشان دادن جامعه ایران گذاشته‌اند.
کد خبر : 408160

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز هر پیامی از سوی رسانه‌ها منتشر می‌شود برای تحقق هدفی است که صاحب رسانه آن را دنبال می کند،گفت: رسانه‌‎های غربی در حال حاضر تمام توان خود را بر بحرانی نشان دادن وضعیت فعلی جامعه و عدم امید به آینده گذاشته‌اند.


مسئول روابط عمومی کل سپاه با تأکید بر ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه گفت: برخورداری از سواد رسانه‌ای کمک می‌کند تا پیام تجزیه و تحلیل شود تا مخاطب متوجه بخش درست آن شود.


شریف با بیان اینکه سازمان علمی فرهنگی یونسکو در چند سال پیش متنی را منتشر کرد که فرد باسواد فردی است که پنج سواد داشته باشد، گفت: این پنج عنوان شامل  روابط عاطفی خوب با خانواده، برقراری ارتباط مطلوب با محیط اطراف، درآمد مشخص، سواد کلاسیک و سواد رسانه‌ای است که اگر فرد نتواند پیام دریافت‌شده را تجزیه و تحلیل کند و هدف از انتشار آن را نداند، بی‌سواد است.


وی افزود: دنیای امروز سواد رسانه را قبل از سواد کلاسیک بیان می‌کند و در حال حاضر رسانه با تولید برخی اخبار نه‌تنها آگاهی‌بخشی بلکه تعیین رفتار نیز می‌کند به‌طور مثال در آستانه جنگ آمریکا علیه صدام تنها 26.5 درصد موافق این جنگ بودند، اما رسانه‌های آمریکایی با یک آرشیو قدرتمند و افراد حرفه‌ای که داشتند طرحی تهیه کردند که افکار عمومی را مجاب کنند که این تعداد موافق را به بیش از 80 درصد افزایش دهند و ناشی از شیوه هدف گذاری رسانه‌های غربی است.


سخنگوی سپاه پاسداران تصریح کرد: رسانه قادر است با سرعت برق کاه را به کوه و کوه را به کاه تبدیل کند و دارایی‌های ارزشمند یک ملت را ضعیف و نداشته‌های خود را فوق‌العاده قدرتمند جلوه دهد.


وی با بیان اینکه رسانه‌های دشمن همواره در جهت کوچک نشان دادن قدرت فوق‌العاده مردم ایران و بزرگ جلوه دادن دشمنان و بحرانی نشان دادن شرایط فعلی تلاش می‌کند، بیان کرد: دستاوردهای این انقلاب بسیار عظیم‌تر، الهام بخش‌تر و فراتر از چیزی است که دشمن تصور می‌کند.


‌مسئول روابط عمومی کل سپاه بیان کرد: ایمان و اراده مردم ایران در طول 40 سال اخیر با تجربیات متعدد به دست آمده و دشمن باید بداند ملت ایران غافلگیر نخواهند شد.


وی با تأکید بر اینکه توانمندی عظیم و بالای قدرت دفاعی کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست و دشمن بداند دست از پا خطا کند قدرت واقعی انباشته شده جمهوری اسلامی را خواهد دید، تصریح کرد: داشته اصلی ملت ما معنویت و ولایت‌مداری است و فرزندان این ملت در نیروهای مسلح هوشیار هستند.


شریف دلیل عظمت و اقتدار  جمهوری اسلامی را قدرت پیام الهام بخش انقلاب دانست و با تأکید بر اینکه هرگز اجازه نخواهیم داد تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) روی زمین بماند، گفت: هیاهوی امروز دشمنان ناشی از ترس آنان بوده وگرنه هیچ قدرتی برای آنها باقی نمانده  است.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته