دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1396 - 18:55
رئیس پژوهشکده دولت اسلامی در گفت و گو با آنا:

رفتار دیروز نمایندگان قابل توجیه نیست/ آموزش سواد رسانه‌ای و سیاسی به این افراد در دستور کار قرار گیرد

دکتر ناصر فخار با تاکید بر اینکه متاسفانه عدم سواد رسانه‌ای در این موضوع کاملا دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: این افراد حتی نمی‌دانند که انتشار چنین تصاویری در سطح دنیا چه تبعات منفی برای روابط دیپلماتیک ایران می‌تواند داشته باشد.
کد خبر : 200975

ناصر فخار رئیس پژوهشکده دولت اسلامی ضمن اشاره به حواشی به وجود آمده روز گذشته در مراسم تحلیف به خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا گفت: اتفاقی که روز گذشته در مجلس رخ داد از دو منظر قابل بررسی است؛ اول اینکه نمایندگان ما هم باید سواد سیاسی داشته باشند و هم سواد رسانه‌ای.


وی بر همین اساس ادامه داد: نماینده ما باید بداند زمانی که یک میهمان خارجی در این سطح به صحن علنی مجلس می‌آید، در برخورد با او باید عزت و کرامت ما حفظ شود.


رئیس دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی با بیان اینکه گویا برخی افراد از دیدار با نماینده اتحادیه اروپا ذوق زده شده بودند، اظهار داشت: در شرایطی که ما در موضع قدرت و نقد برجام هستیم، این ذوق زدگی و شتابزدگی در رفتار چه توجیهی میتواند داشته باشد؟!


فخار با بیان اینکه به نظر میرسد ما بیش از پیش نیازمند آموزش سواد سیاسی میان مسئولان هستیم، تصریح کرد: چنین رفتارهایی قطعا خلاف شرع نیست اما خلاف شأن نمایندگی ملت ایران است.


وی در بخش دیگری از این گفتوگو با تاکید بر اینکه متاسفانه عدم سواد رسانه‌ای در این موضوع کاملا دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: این افراد حتی نمی‌دانند که انتشار چنین تصاویری در سطح دنیا چه تبعات منفی برای روابط دیپلماتیک ایران میتواند داشته باشد.


رئیس پژوهشکده دولت اسلامی در ادامه افزود: این دوستان نه عزت ملی را مد نظر قرار دادند و نه کرامت و شأن و شخصیت جامعه ایرانی را.


این استاد دانشگاه در پایان و پس از حادثه روز گذشته مجلس، به شورای نگهبان پیشنهاد داد در شاخصهای بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی تجدیدنظر کند!


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته