دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1398 - 17:46
محمدی مطرح کرد:

انجام اقدامات بازدارنده ماموریت مرکز بازرسی، نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی است

قائم ‌مقام مرکز بازرسی، نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از مأموریت‌های معاونت بازرسی می‌توان به اصلاح راهبردها و برنامه‌های اجرایی با شناسایی ساختارهای فسادزا و اقدامات بازدارنده اصلاحی اشاره کرد.
کد خبر : 408145
636346871841579255 (1).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد محمدی در اولین نشست هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت‌ها و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی ویژه رؤسا و‌ سرپرستان جدیدالانتصاب که صبح امروز در هتل فرهیختگان برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۰ و با هدف کنترل و نظارت بر عملکرد واحدها تشکیل شده است.
وی افزود: مرکز بازرسی شامل معاونت‌های بازرسی و پاسخگویی به شکایات، نظارت و ارزیابی عملکرد، نظارت مالی و نظارت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی است.
قائم ‌مقام مرکز بازرسی، نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: از مأموریت‌های معاونت بازرسی می‌توان به اصلاح راهبردها و برنامه‌های اجرایی با شناسایی ساختارهای فسادزا و اقدامات بازدارنده اصلاحی، تحقق کارکرد واقعی حوزه‌ها و استفاده بهینه از منابع و سرمایه‌های دانشگاه، افزایش و ارتقای سطح رضایت مراجعین از مشکلات پیش آمده برای آن‌ها و مدیریت درگاه‌های ارتباطی مرکز نظارت، بازرسی و‌ رسیدگی به شکایات با مراجعین اشاره کرد.
محمدی تصریح کرد: حضور واسطه‌ها در واحدهای دانشگاهی و معرفی دانشجو با شرط تحصیلات ویژه، عدم حفظ و صیانت از کد‌کاربری، رمز عبور و تغییر بدون ضابطه نمرات امتحانی، درخواست وجه یا کادو از طرف اساتید راهنما و داور از دانشجو و اجبار دانشجویان به فراهم کردن وسایل پذیرایی در جلسه دفاع و تخلفات شبکه‌ای و سازمان یافته در آزمون‌های برگزار شده در دانشگاه از جمله موارد پرتکرار ارجاعی به مرکز بازرسی در حوزه معاونت بازرسی و پاسخگویی به شکایات است.
وی خاطرنشان کرد: از مأموریت‌های معاونت نظارت مالی می‌توان به نظارت بر عملکرد بودجه‌ای واحدها، نظارت بر امور پیمان‌ها و قراردادهای مختلف واحدها، حسابرسی داخلی از صورت‌های مالی واحد دانشگاهی و تهیه و تدوین گزارش‌های مدیریتی مالی اشاره کرد.
قائم ‌مقام مرکز بازرسی، نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: تخلفات صورت گرفته در برگزاری مزایده و مناقصه، تخلفات عمرانی و اختلاف با پیمانکاران، پرداخت خارج از ضوابط و ‌دستورالعمل‌ها، عدم پیگیری بدهی‌ها، مطالبات و معوقات، عدم کنترل هزینه‌ها و موضوع تراز منفی واحدها و صدور فیش صوری برای دانشجو در زمان تحصیل از موارد پرتکرار ارجاعی به مرکز بازرسی در حوزه معاونت نظارت مالی است.
محمدی عنوان کرد: شناسایی مشکلات آموزشی، پژوهشی و دانشجویی همراه با ارائه راهکارهای کاربردی و ارتقای سطح کیفی آموزش در دانشگاه از جمله مأموریت‌های معاونت نظارت و ارزیابی آموزشی، پژوهشی و دانشجویی است. از جمله موارد پرتکرار ارجاعی به مرکز بازرسی در معاونت نظارت و ارزیابی می‌توان به موضوع اعضای هیئت علمی دوشغله اشاره کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کسب اطلاعات و استقرار نظام پایش عملکرد مدیران و اعضای هیئت علمی، استقرار نظام شایسته‌سالاری در دانشگاه آزاد اسلامی از جمله مأموریت‌های معاونت نظارت و ارزیابی عملکرد است.
انتهای پیام/4115/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

برچسب ها: بازرسی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته