دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1398 - 11:37
معاون دفتر پایش سازمان حفظ نباتات:

سازمان حفظ نباتات محصولات دانشگاه آزاد اسلامی یزد را خریداری می‌کند

معاون دفتر پایش سازمان حفظ نباتات کشور گفت: این سازمان آمادگی دارد همه محصولات تولیدشده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد را خریداری کند.
کد خبر : 408024
IMG_4282.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از یزد، ولی‌الله رضایی صبح امروز در بازدید از آزمایشگاه انستاکریوم (تولید و تکثیر) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد: سیاست‌های سازمان حفظ مراتع و نباتات کشور در چند سال اخیر بر کاهش استفاده از سموم شیمیایی به دلایل مشکلات و معضلات زیست‌محیطی و ایجاد آلودگی و فراورده‌های غذایی بوده و در این راستا به توسعه امور مربوط به تولید و پرورش عوامل بیولوژیکی مبادرت داشته است.


وی افزود: برای کاهش استفاده از سموم شیمیایی، ایجاد پکیج‌های 10 عاملی در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه پنج عامل آن به‌صورت برون‌سازمانی از سوی محققان دانشگاه‌ها و بخش‌های خصوصی به‌صورت برون‌سازمانی به تولید انبوه رسیده است.


معاون دفتر پایش سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: خوشبختانه استان یزد جزء استان‌های پیشرو کشور در عرصه بیولوژیک گلخانه‌ای بوده به‌گونه‌ای که سال 1397، دو هکتار در این راستا انجام شده و بعد از آن 42 هکتار در تولید گلخانه‌ها در کار خود اثرگذار بوده است و سال 98 هم در این راستا این فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت.


رضایی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد این امکان را دارد که با یک برنامه‌ریزی مدون و زمان‌بندی‌شده و ایجاد فضاهای بیشتری در این راستا بخشی از تولیدات و نیازهای مورد کشور را تولید کند و فضاهایی را فراهم کند که با جداکردن بخش‌ها و افزایش پکیج‌ها و با سرمایه‌گذاری لازم در این حیطه، سازوکارهای لازم و مورد درخواست را آماده تحویل کند.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد محصولات بیولوژیک گلخانه‌ای تولید کرده که باید این اقدام شایسته را با تلاش و همت بالاتری دنبال کند، افزود:‌ این سازمان آمادگی خود را برای خریداری همه محصولات تولیدشده در دانشگاه آزاد اسلامی یزد اعلام کرده و به نظر این جانب این دانشگاه باید در تشویق و ترغیب سایر دانشگاه‌های کشور گام بردارد و به‌عنوان یک پایلوت توانمند در جنوب کشور در راستای تولید فراورده‌های کاملاً سالم اقدام کند.


معاون دفتر پایش سازمان حفظ نباتات کشور گفت: واردات عوامل بیولوژیک در کشور از سال 1386 آغاز شده و به دلیل تحریم باعث شد تا بخش خصوصی و دانشگاه‌های کشور مانند دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد پا در این عرصه گذارد و بخشی از محصولات تحریمی این صنعت در داخل کشور تولید شود.


در پایان این بازدید، معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و نوید نصیری‌زاده معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه نیز هریک با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انسکتاریوم (تولید و پرورش عوامل بیولوژیک و راه‌اندازی سامانه هیدروپونیک، آئروپونیک) این دانشگاه را ارائه کردند و با تشکر از حضور مسئولان، خواستار تداوم و تعامل بیشتر و حمایت‌های بیشتر از سوی سازمان اصلاح و حفظ نباتات کشور شدند.


انتهای پیام/4121/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته