تبیین طرح پایش در رسانهها باید مورد توجه قرار گیرد/ ژورنالیسم علمی در دستور کار خبرگزاری آنا
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزرای آنا، مرتضی خلفیزاده ظهر امروز در نشست مدیران روابط عمومی واحدهای مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: توان تولید خبر در واحدها به کمک خبرگزاریهای دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) و باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) بیشتر میشود.
وی ادامه داد: باید مزیتهای هر واحد مشخص و تبیین شود تا دانشجویان با آگاهی بیشتری جذب شوند؛ واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی میتوانند از ظرفیتهای خبرگزاری آنا و ایسکانیوز در تولید محتوا و پیام کمک بگیرند؛ البته تولید محتوای محلی هم بسیار مهم است.
مدیرعامل خبرگزاری آنا بیان کرد: پیگیری سوژه و موضوعات جذاب، معرفی مفاخر دانشگاهی از ابزارهای تبلیغ هستند؛ در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی رسانهها باید متناسب با اهداف دانشگاه حرکت کنند؛ این خبرگزاریها محدودیت تعداد نیروی انسانی دارند درحالی که سایر خبرگزاریهای مطرح کشورچندین برابر خبرگزاریهای دانشگاه آزاد اسلامی نیرو دارند.
خلفیزاده تأکید کرد: آنا به عنوان خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی باید دیدهبان علمی کشور باشد، این ماموریت خاص ما بوده و در این حوزه هم باید به سرعت رشد کنیم؛ ظرفیت آنا در این زمینه یک مزیت است که می توان از آن استفاده کرد.
سرپرست باشگاه خبرنگاران دانشجویی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: ایسکانیوز به عنوان رسانه پشتیبان روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری آنا، ظرفیت ایفای نقش در حوزه آموزش، شبکهسازی و ایجاد ارتباط با استاد، دانشجو و کارکنان را دارد؛ اکنون حوزه آموزش و رسانههای مجازی به شدت تقویت می شود. ساخت برنامه متن و حاشیه بسیار موفق بوده است، این برنامه را ادامه خواهیم داد.
وی اشاره کرد: دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به روابط عمومی نگاه حرفهای دارد؛ مدیران روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای استانی باید فعالان رسانهای استانی را شناسایی کرده و تعامل سازنده داشته باشند؛ آینده عرصه خبر ورود به شبکههای اجتماعی است، خبرنگاران باید در این زمینه نیز فعال باشند. در دوره جدید تعامل بیشتری با مدیران روابط عمومی خواهیم داشت.
خلفیزاده اعلام کرد: تأکید در خبرگزاری آنا و ایسکانیوز بر ژورنالیسم علمی است، یعنی علم به زبان ساده برای افکار عمومی دنبال شود؛ روزنامه نگاری تحقیقی را نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد؛ با عبور از شیوههای سخت خبر، تکنیکهای نرم خبر نیز در آنا و ایسکا بسیار مورد توجه قرار می گیرد، مدیران روابط عمومی هم باید به این سمت بروند.
مدیرعامل خبرگزاری آنا گفت: تبیین طرح پایش در رسانهها و روابط عمومیها باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/4107/4040/
انتهای پیام/