دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1398 - 19:56
ابوالقاسمی‌فر تشریح کرد:

خبرهای خوب از بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) برای شاهرودی‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از بهره‌برداری و افتتاح بخش‌هایی جدید در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 407740
315653_277500238944330_1573112252_n.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهرود، سیداحمد ابوالقاسمی‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ظهر امروز به همراه معاون فرهنگی دانشجویی این دانشگاه با حجـت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی امام‌ جمعه شاهرود در دفتر وی دیدار و گزارش عملکرد 14 ماه گذشته خود در دانشگاه و بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) را ارائه و برنامه‌های پیش رو را تبیین کرد.


وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود را جزء معدود واحدهای دانشگاهی دانست که دارای بیمارستان است و تصریح کرد: داشتن بیمارستان برای ما بسیار ارزشمند است؛ چون این بیمارستان جنبه آموزشی و درمانی دارد و با وجود آن می‌توانیم دانشجویان خوبی در رشته‌های علوم پزشکی تربیت کنیم.


ابوالقاسمی‌فر با بیان اینکه این بیمارستان با تمام بیمه‌های پایه و تکمیلی قرارداد دارد، گفت: بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با تجهیزات لازم و متخصصان فعال است و با 6 پزشک متخصص جدید نیز قرارداد منعقد شده و قصد داریم از نظر مالی بیمارستان را به نقطه سر به سر برسانیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در تشریح اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) گفت: یکی از برنامه‌هایی که در بیمارستان پیش رو داریم افتتاح ICU جدید بیمارستان بوده که اکنون آماده بهره‌برداری است، علاوه بر اینکه بخش ریکاوری بیمارستان  و اتاق عمل شماره چهار هم  آماده راه‌اندازی  است.


وی خاطرنشان کرد: اخیراً هم به‌روزرسانی و تجهیز بخش نوزادان را در دستور کار داریم و فضای ویژه‌ای به این بخش اختصاص داده‌ایم. با خرید دستگاه اکسیژن‌ساز نیز بیمارستان را از حیث تأمین اکسیژن از خارج بی‌نیاز کردیم که نگرانی ما را در این مورد حساس برطرف می‌کند.


ابوالقاسمی‌فر درباره وضع مالی دانشگاه متبوع خود هم گفت: البته تعداد دانشجویان در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته ولی این وضعیت مخصوص دانشگاه ما نیست و در تمام کشور شاهد این کاهش بوده‌ایم؛ اما برنامه ما استفاده از سرمایه عظیم دانش اعضای هیئت علمی برای ورود به عرصه صنعت و تولید ثروت از راه تولید علم بوده است که توانسته‌ایم گام‌های بلندی برداریم و با بسیاری از سازمان‌ها از جمله شهرداری، آستان قدس رضوی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان نظام مهندسی، شرکت نفت و ... تفاهم نامه‌هایی منعقد کنیم.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود درباره برنامه این دانشگاه برای دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل گفت: با بسیاری از صنایع شاهرود مثل طب پلاستیک رایزنی‌هایی کرده‌ایم که دانشجویان ممتاز ما را با رویه‌ای مشخص پس از گذراندن دوره‌های آموزش مهارتی مرتبط و دوره کارآموزی در محل همان شرکت پس از فارغ‌التحصیلی به کار بگیرند.


رئیس شورای تخصصی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گزارشی از وضع فرهنگی دانشگاه متبوع خود از جمله بحث رعایت آراستگی و شئون فرهنگی ارائه کرد.


در ادامه معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد شاهرود برنامه‌های گسترده فرهنگی و دانشجویی خود را تبیین کرد و از لزوم ارتباط دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در شهرستان سخن گفت و پیگیری برنامه‌های مشترک را ضروری دانست.


حجت‌الاسلام احمد نظری پیشنهاد داد که کارگاه مشترک استادان دانشگاه‌ها و حوزه‌ها با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل شود.


امام‌ جمعه شاهرود نیز در این دیدار گفت: مسئولان دانشگاه ارتباط خوبی با مسئولان شهر و مردم برقرار کرده‌اند که این باعث خرسندی است و خوب است که این رویه حفظ شود و گسترش پیدا کند.


حجت‌الاسلام امینی با اعلام آمادگی برای مساعدت و کمک بیشتر به دانشگاه در رسیدن به اهداف ارزشمند خود و تشکر از رئیس دانشگاه بابت همراهی با برنامه‌های شهرستانی از جمله سالگرد شهادت امام صادق(ع) و شهدای روحانیت شاهرود توجه بیشتر مسئولان به امور فرهنگی را به‌ویژه در زمینه حفظ شئون و عفاف خواستار شد.


وی با تأیید این موضوع که سرمایه‌های اصلی دانشگاه اعضای هیئت علمی و دانش و مهارت ایشان و سایر نیروی انسانی از جمله کارکنان و دانشجویان هستند، ضرورت به‌کارگیری این ظرفیت ارزشمند را خواستار شد و خاطرنشان کرد: راه مقابله با کاهش درآمد ناشی از کاهش دانشجو در دانشگاه‌ها تقویت ارتباط با صنعت و تولید در دانشگاه است.


امام‌ جمعه شاهرود ابراز امیدواری کرد که همکاری متقابل دانشگاه آزاد اسلامی با سایر سازمان‌ها و صنایع در شهرستان شاهرود منتج به ارتقای وضعیت دانشگاه و صنایع شود و هر دو طرف باید از توانایی‌های هم حداکثر بهره‌برداری را در راستای حفظ منافع خود، شهرستان و منافع ملی به کار گیرند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته