دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1398 - 16:46
معاون دانشگاه آزاد اسلامی مازندران:

اخلاق کارکنان و کارگزاران نیاز به تحول اساسی دارد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: اخلاق کارکنان و کارگزاران نیاز به تحولی اساسی دارد تا بتوانیم اخلاق‌ خود را بر اساس تعلیمات دینی تنظیم کنیم.
کد خبر : 407689
photo_۲۰۱۹-۰۷-۲۹_۱۶-۰۹-۴۹.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نور، حجت‌الاسلام سیدحسین ابراهیمیان ظهر امروز در کارگاه آموزش اخلاق کارمندی ویژه کارکنان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد با بیان اینکه اخلاق کارمندی در محیط‌های اداری کشور ما نیازمند یک انقلاب است، اظهار کرد: اخلاق کارکنان و کارگزاران نظام آن فرهنگی نیست که تعلیم و تربیت اهل‌بیت به ما آموخت؛ نواقص و ضعف‌های فراوانی داریم و نیاز به تحولی اساسی که بتوانیم اخلاق‌ خود را بر اساس تعلیمات دینی تنظیم کنیم.


وی افزود: سعی کنید به جای افکار منفی و بدبینانه نسبت به خود و دیگران، افکار مثبت و شاد داشته باشید و تا خودتان نخواهید افکار منفی از شما بیرون نمی‌رود؛ اما اگر غرق در افکار منفی دیگران شوید و آن را جدی بگیرید به شما آزار می‌دهد؛ ریشه همه بدی‌ها، نگاه منفی نسبت به همدیگر است.


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه انتقادات دیگران را بپذیرید تا سود ببرید، گفت: اگر در برابر انتقاد دیگران حالت تهاجمی به خود بگیرید، آسیب می‌بینید و اگر انتقادپذیر و انعطاف‌پذیر باشید هم نیاز طرف مقابل را برآورده کرده و هم خودتان سود می‌برید و احساس خوب به خود و دیگران پیدا می‌کنید.


ابراهیمیان تصریح کرد: در آشتی و درک با دیگران پیشقدم باشید تا آرام زندگی کنید؛ پیشقدم‌شدن در صلح و آشتی یک احساس رضایت درونی و آرامش روحی خوبی به آدم می‌دهد؛ همنشینی با استادان و فرهیختگان را در برنامه زندگی خود قرار دهید. لازمه زندگی هر انسانی همنشینی با معلم و مشاور است که بتواند انسان را در زندگی متحول کند و مسیر زندگی انسان را دگرگون کند.


وی با بیان اینکه هرقدر بیشتر متواضع باشید در درون‌تان احساس آرامش بیشتری پیدا خواهید کرد و از حساسیت‌های بی‌جا و بی‌مورد در روابط اجتماعی با دیگران بپرهیزید، افزود: انسان‌ها دو دسته‌اند، انسان‌های متواضع و فروتن و انسان‌های متکبر و مغرور؛ انسان‌های مغرور انرژی و آرامش بیشتری از دست می‌دهند و درون مضطربی خواهند داشت، انسان‌های حساس و زودرنج عمر کمتری دارند.


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت: آبروی دیگران را نبرید تا خدا آبروی شما را حفظ کند؛ از بدترین بیماری‌های شایع و رایج در محیط‌های اداری این است که به‌راحتی با آبروی دیگران بازی و تخریب می‌کنند. در مقابل آبروی دیگران وظایفی از جمله استتار، طلب آمرزش و تذکر پنهانی داریم.


ابراهیمیان تصریح کرد: آنقدر در مسائل زندگی غرق نشوید که معنای زندگی را نبینید و لذتی از آن نچشید که عمرتان سپری شود. بشر امروزی آرامش و تندرستی خود را از دست می‌دهد که به پول برسد و پول به دست آمده را خرج سلامتی و آرامش خود می‌کند که اصطلاحاً به آن «پول فدای آرامش و آرامش فدای پول می‌گویند» بیماری رایج بشر امروزی استرس و افسردگی است.


وی گفت: هرگاه در زندگی با مشکل یا چالشی روبه‌‌رو شدید به مشکلات زمان دهید که بیشتر مشکلات در گذر زمان حل خواهند شد، شرایط بدتر را در نظر بگیرید، دیگران را شاد کنید و غم را از دیگران دور کنید تا خدا هم نیز شما را شاد کند، یک محرم رازی داشته باشید و مشکلات خود را به او بگویید؛ هر انسانی در زندگی شخصی‌اش نیازمند به یک محرم اسرار است.


انتهای پیام/4121/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب