دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1398 - 15:30
مدیر اداره آموزش‌وپرورش ملکان:

اخذ هرگونه وجه هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان ممنوع است

مدیر اداره آموزش‌وپرورش ملکان گفت: بر اساس بخشنامه وزیر آموزش‌وپرورش اخذ هرگونه وجه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی ممنوع است.
کد خبر : 407656
909012_763.jpg

حمید نیک‌جو در حاشیه جلسه شورای معاونان اداره آموزش‌وپرورش و مدیران مدارس غیردولتی ملکان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در ملکان اظهار کرد‌: بر اساس بخشنامه وزیر آموزش‌وپرورش اخذ هرگونه وجه هنگام ثبت‌نام و نیز در طول سال تحصیلی از دانش‌آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی ممنوع است.


وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده تخلف به اداره آموزش‌وپرورش ملکان گزارش کنند. مدیران مدارس هنگام ثبت‌نام صرفاً مجاز به دریافت وجه کتاب، بیمه و پوشه کاری از دانش‌آموزان هستند.


مدیر اداره آموزش‌وپرورش ملکان گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و نبود سرانه برای مدارس، کمک شهروندان و خیران بلامانع است؛‌ البته این امر به معنای دریافت وجه اجباری نیست و باید با اختیار و بدون اجبار اخذ شود.


نیک‌جو از اجباری‌بودن نصب شهریه مدارس غیردولتی با امضا و تأیید مدیر اداره آموزش‌وپرورش ملکان در دید عموم خبر داد و تصریح کرد: مبلغ شهریه هر مدرسه غیردولتی بر اساس پارامترهایی است که از طرف اداره کل آموزش‌وپرورش استان تعیین و سپس با امضای مدیر اداره آموزش‌وپرورش به مدرسه مربوط ابلاغ می‌شود.


وی اظهار کرد: شهریه مصوب مدارس غیردولتی باید در دید عموم نصب و اخذ هرگونه وجه اضافی تخلف محسوب شده و در صورت شکایت برخورد قانونی با مدیر مدرسه مربوط انجام خواهد گرفت.


مدیر اداره آموزش‌وپرورش ملکان افزود:‌ نظارت بر استحکام بنای ساختمان مدارس غیردولتی برعهده اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان بوده و ساختمان‌های این مدارس با مجوز این اداره کل خرید یا اجاره می‌شوند.


به گزارش آنا، اکنون تعداد بیش از 20 هزار دانش‌آموز در بیش از 220 مدرسه دولتی و غیردولتی در مقاطع مختلف تحصیلی در ملکان مشغول به تحصیل بوده و بیش از هزار و 500 فرهنگی و کادر اداری و آموزشی در این باره خدمت می‌کنند.


انتهای پیام/4121/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته