دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1398 - 00:10
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان:

مدارس چوبی استان گیلان تا دو سال آینده جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان گفت: ۳۰ مدرسه چوبی در استان گیلان تا دو سال آینده جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر : 407627
1007234_921.jpg

علی دقیق در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: استان گیلان به دلیل داشتن شرایط خاص بومی که دارد، مدارس خشتی و گلی ندارد بلکه مدارسی که در ییلاقات این استان  احداث شده بیشتر چوبی هستند.


وی افزود: رسالت سازمان نوسازی حذف مدارس خشتی و گلی در کشور است که این موضوع در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد و در مرحله  بعدی تغییر وضعیت مدارس چوبی و کانکسی است.


مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان خاطرنشان کرد: در استان گیلان در 2 سال گذشته  48 مدرسه چوبی جمع‌آوری شده و حذف  13 مدرسه نیز در دست اجراست.


دقیق با اشاره به اینکه 30 مدرسه چوبی در استان گیلان باقی مانده است، تصریح کرد:  بنا داریم این تعداد  مدارس را نیز تا 2 سال آینده جمع‌آوری کنیم. 


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: 145 مدرسه شامل 271 کلاس داریم که تقریباً فرسوده هستند و تا اول مهر این مدارس را نیز جمع‌آوری خواهیم کرد. 


وی به بحث جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان گیلان اشاره کرد و افزود: 137 مدرسه که شامل 210 کلاس هستند زیرساخت لوله‌کشی گاز را ندارند. در این مدارس یا باید سیستم برقی جایگزین شود یا زیرساخت گاز به این مدارس برسد. 


دقیق با تأکید بر اینکه هر کلاس درس 17 تا 18 میلیون تومان برای تأمین حرارت اعتبار نیاز دارند عنوان کرد: برای 271 کلاس 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا بخاری گازی جایگزین  بخاری نفتی در این مدارس شود. 


مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۸دهم متر مربع است، اظهار کرد: در گیلان این سرانه ۵/۲ دهم متر مربع است، در حالی که  سرانه جهانی سرانه فضای آموزشی در جهان  8.2دهم متر مربع است.


دقیق اضافه کرد: در مهرماه 34 پروژه با 115 کلاس درس یعنی حدودا 15 هزار متر مربع تحویل آموزش و پرورس استان می شود ولی سرانه فضای آموزشی ما زیاد افزایش پیدا نمی‌کند.


وی علت این موضوع را تخریب مدارس قدیمی عنوان کرد و افزود: به جای مدارس قدیمی مدرسه جدید ساخته می شود و به همین دلیل افزایش سرانه فضای آموزشی نداریم. 


انتهای پیام/۴۰۸۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته