دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1398 - 12:00
معاون سازمان نوسازی مدارس:

مدارس سبز باید در اولویت آموزش و پرورش 31 استان قرار گیرد

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس گفت: مدارس سبز باید در اولویت آموزش و پرورش 31 استان قرار گیرد.
کد خبر : 407339

داریوش ورناصری در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: از سال 97 بحث مدیریت سبز و مدارس سبز در اولویت برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس و سیاست‌های اصلی این سازمان قرار گرفت.


وی با تأکید بر اینکه قرار است هفت استان اجرای مدرسه سبز را آغاز کنند، افزود: تهران، زنجان، قزوین، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان و فارس استان‌هایی هستند که طرح مدرسه سبز در آن‌ها به‌صورت آزمایشی به اجرا درمی‌آید و کلنگ احداث مدارس سبز هم در سه استان سیستان و بلوچستان، تهران و قزوین به زمین زده می‌شود.


معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس خاطرنشان کرد: برگزاری مدارس سبز در سه محور اجرا می‌شود که شامل اجرای مدارس سبز، آموزش و ترویج مدارس سبز و پژوهش مدارس سبز است


ورناصری تصریح کرد: مدارسی که در استان‌های مذکور احداث می‌شوند شاخصه‌های خاصی را دنبال می‌کنند و برای تبدیل‌شدن به مدارس سبز آماده می‌شوند.


وی اظهار کرد: علاوه بر اینکه این مدارس در هفت استان استارت می‌خورد هر 31 استان نیز باید بحث ایجاد مدارس سبز را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.


معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس در خصوص شاخصه‌های مدارس سبز افزود: درواقع مدرسه سبز فرصتی برای ارائه موضوعات زیست‌محیطی، توسعه حس شهروندی و مهارت‌های تصمیم‌گیری دانش آموزان، دسترسی به شبکه‌ای از سازمان‌های حمایت‌گر و پشتیبان، ارتباط با دیگر مدارس و پس‌اندازهای مالی است.


ورناصری اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم مدارس سبز را در کشور گسترش دهیم.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته