دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1398 - 10:36
در گفتگو با آنا تشریح شد؛

جزئیاتی از ورود خودرو برقی دانشگاه آزاد اسلامی به خیابان‌ها/ شماره‌گذاری 30 خودرو قطعی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اعلام اینکه مجوز شماره‌گذاری 400 دستگاه خودرو برقی این دانشگاه تقریباً صادر شده است، گفت: تاکنون شماره‌گذاری 30 خودرو از 100 دستگاه در برنامه تولید قطعی شده است.
کد خبر : 407465

مرتضی موسی‌‌خانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، درباره آخرین اقدامات برای ورود نخستین سری خودروهای برقی تولیدشده توسط جوانان دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به بازار و خیابان‌ها اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌ها قرار است هفته آینده خودرو برقی به مدیران ایران‌خودرو معرفی شده و به نمایش درآید.


وی افزود: روز گذشته نیز نشستی با سرمایه‌گذار مربوط برای تولید این خودروها در معاونت علمی ریاست جمهوری داشتیم تا پس از تولید آزمایشی، این‌بار به سمت تولید انبوه برویم که نیازمند سرمایه‌گذاری وسیع است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: ادامه کار و تولید انبوه در حیطه کار دانشگاه نیست و باید بخش خصوصی و سرمایه‌گذار و بخش غیردانشگاهی به میدان بیایند تا دانشگاه با فراغ بال بتواند به سمت تولید مدل‌های جدیدتر رفته و کار طراحی را پیش ببرد.


موسی‌‌خانی بیان کرد: اکنون شرایط کشور هم اقتضا می‌کند و دنیا نیز به سمت ممنوع‌کردن تولید خودروهای با سوخت فسیلی حرکت می‌کند و امیدواریم بتوانیم تولید انبوه این خودروها را هرچه سریع‌تر به انجام برسانیم تا کشور هم جهت‌دهی خود را به سمت خودروهای با تکنولوژی روز ببرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: اکنون به صورت موردی این خودروها به فروش می‌رود و خط تولید دانشگاهی محدود است؛ ولی هدف‌مان توانمندی و گرفتن استاندارد و فراهم‌کردن شرایط تولید آزمایشی با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و امیدواریم این اقدامات باعث شود خودرو وارد مرحله ورود به بازار انبوه شده و مسیر خودش را طی کند.


خودرو برقی


وی درباره جلسه با سرمایه‌گذار اظهار کرد: روز یکشنبه (دیروز) جلسه‌ای با منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی ایران داشتیم و در این خصوص بحث شد که چگونه با مشارکت شهرداری تهران و خودروسازان این خودروی برقی را وارد بازار کنیم.


موسی‌خانی تصریح کرد: در این جلسه قرار شد که طرف مقابل جمع‌بندی خودشان را داشته باشند و مدل‌های همکاری و توسعه محصول در جلسه بعدی مشخص شود. به نظر می‌رسد با توجه به کارهای خوبی که صورت گرفته و محصول نهایی شده است و تقریباً روزهای آخر کار است و استقبالی که هم دولت و خودروسازان دارند و جهت‌گیری که صنعت خودرو به سمت تولید خودروهای برقی دارد، بتوانیم با یکی از خودروسازان کشورمان همکاری داشته باشیم و این محصول را به‌مرور وارد بازار کنیم.


رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران اظهار کرد: 100 دستگاه خودرو برقی در برنامه تولید است و به‌تدریج وارد بازار مصرف می‌شود و شماره‌گذاری و استاندارد آنها را در دستور کار قرار داده‌ایم و رو به جلو در حرکت است. از این تعداد، شماره‌گذاری 30 خودرو قطعی شده است و به‌تدریج 30 دستگاه دوم شماره‌گذاری خواهد شد تا نهایتاً شماره‌گذاری‌های با 100 دستگاه به پایان برسد. مجوز شماره‌گذاری 400 دستگاه خودروی برقی تقریباً صادر شده و قرار است مرحله به مرحله مجوز شماره‌گذاری دستگاه‌هایی دیگر از این خودرو نیز صادر شود.


خودرو برقی


انتهای پیام/4103/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۵
۰
عالیاست
محمد منصوریار
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
۰
اخه تاکی باید منتظرماند بجای حرف عمل کنید ووعده بدون عمل ندهید .لطفا زمان ورد به بازار دقیق اعلام فرمایید
هلدینگ شایسته