دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1398 - 12:30
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان:

وزارت علوم با جدیت به رشد قارچ‌گونه مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی رسیدگی کند

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: وزارت علوم و فناوری باید با جدیت به مسئله پیچیده مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که بدون کمترین امکانات دانشگاهی رشد قارچ‌گونه یافته‌اند، رسیدگی کند.
کد خبر : 407358
IMG_6229.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کاشان، اصغر عالمیان صبح امروز در  نشست هم‌اندیشی استادان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به توسعه آموزش عالی در برنامه نظام جمهوری اسلامی بوده،‌ اظهار کرد: کمک مالی یک میلیون تومانی حضرت امام(ره) به دانشگاه آزاد اسلامی، نشانه خوبی برای توسعه این اندیشه در مدل آموزش عالی مردمی است.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به‌عنوان نخستین دانشگاه آزاد اسلامی در استان اصفهان و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور، توانسته با توسعه کیفی و کمی، نقش مؤثری در توسعه علمی، اجتماعی و فرهنگی کاشان داشته باشد و ما امروز به‌عنوان متولیان دانشگاه باید بتوانیم با برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی بهتر، سهم دانشگاه آزاد اسلامی را در آموزش عالی بیش‌ از پیش، ارتقا و افزایش دهیم.


مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم و فناوری باید با جدیت به مسئله پیچیده مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که بدون کمترین امکانات دانشگاهی و با وجود نداشتن هیئت علمی تمام‌وقت، رشد قارچ‌گونه یافته و به ثبت‌نام دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی می‌پردازند، رسیدگی کند.


عالمیان با ذکر بخشی از خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت نیروی متخصص مورد نیاز کشور و تولید فناوری اظهار کرد: همان‌گونه که وزارت علوم در موضوع مراکز علمی کاربردی نظارت‌های خوبی اعمال کرده و بخشی از این مراکز را تعطیل کرد، درباره مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی نیز باید این روند را ادامه دهد.


وی افزود: با توجه به سوابق قریب به چهار دهه حضور موفق دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه آموزش عالی ایران، باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که متقاضیان ورود به آموزش عالی به‌ویژه دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان و دبیران از کیفیت، امکانات، توانمندی‌ها و قابلیت‌های واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی آگاهی یابند.


دبیر شورای اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درباره هرم هیئت علمی باتجربه و غنی، وجود کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز و زیرساخت‌های لازم در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر این باوریم که می‌توانیم با هم‌اندیشی و استفاده از تجربیات دانشگاه‌های بزرگ دنیا در چگونگی جذب جوانان بااستعداد و نخبگان متقاضی تحصیلات عالی، سهم دانشگاه آزاد اسلامی را در تولید علم و فناوری و نقش‌آفرینی در حرکت عمومی کشور در اقتصاد دانش‌بنیان بیشتر کنیم.


به گزارش آنا، در این جلسه، تعدادی از استادان و همکاران با انتقاد از توسعه بی‌رویه مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در کاشان به ارائه نظر خود در رابطه با وجود موانع دست و پاگیر درون‌سازمانی در انعقاد طرح‌های برون دانشگاهی، موانع موجود در انطباق سرفصل دروس با نیازهای صنعت و جامعه، مشکلات به وجود آمده در تخصیص بودجه، لزوم بازگرداندن اختیارات واحدهای دانشگاهی بر درآمدهای غیرشهریه‌ای، لزوم توجه بیشتر به خدمات و امور رفاهی استادان، کارکنان و دانشجویان و ... پرداختند.


انتهای پیام/4121/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته