دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1398 - 11:53
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور:

64 درصد کودکان کار، بازمانده از تحصیل هستند

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه 84 درصد از کودکان کار جمع‌آوری‌شده جزو اتباع خارجی‌اند، گفت: 64 درصد کودکان کار بازمانده از تحصیل هستند.
کد خبر : 407345
2335235.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، تقی رستموندی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل جلسه شورای اجتماعی کشور که در خصوص کودکان کار تشکیل شده بود، اظهار کرد: در این جلسه ساماندهی کودکان کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت که هماهنگی سازمان‌های مربوطه را می‌طلبد.


وی با بیان اینکه 300 کودک کار از ابتدای اجرای طرح تا کنون جمع آوری شده‌اند، افزود: دستگاه‌هایی همچون نیروی انتظامی، شهرداری و حتی استانداری به سازمان بهزیستی برای جمع‌آوری و ساماندهی این کودکان همکاری خواهند کرد.


رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه 88 درصد کودکان کار جمع‌آوری‌شده پسر هستند، افزود: 84 درصد از کودکان کار جمع‌آوری‌شده جزو اتباع خارجی هستند که در چهار مرکز یاسر، بعثت و دو مرکزی که شهرداری تا فردا در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌دهد جانمایی خواهند شد.


رستموندی اظهار کرد: از این تعداد کودکان کار جمع‌آوری شده 70 تا 80 درصد آنها به صورت غیرمجاز وارد کشور شده و 64 درصد از آنها هم بازمانده از تحصیل هستند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته