دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1398 - 11:23
وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی مطرح کرد؛

همکاری ایران و افغانستان برای ساماندهی کودکان کار اتباع خارجی

رحمانی فضلی در جلسه شورای اجتماعی کشور گفت:‌ بسیاری از کودکانی که از کشور افغانستان وارد ایران می‌شوند برای کار به خیابان‌ها می‌آیند که این موضوع را با سفارت افغانستان در میان گذاشتیم و قرار شد برای ساماندهی کودکان کار با ما همکاری کنند.
کد خبر : 407331
4bn479d29f8ef3z4ga_800C450.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای اجتماعی کشور و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه به مسئله ساماندهی کودکان کار پرداخته شد.


وی افزود: در حوزه ساماندهی کودکان کار با رویکرد ساماندهی، صیانت و حفاظت، دستگاه‌های متولی برخی اقدامات را انجام دادند ولی متأسفانه طبق گزارش‌های انجام‌شده، کودکان کار وضعیت نامناسبی دارند و برخی افراد هم از کودکان کار سوءاستفاده کرده و یا آنها را استثمار می‌کنند.


وزیر کشور با بیان اینکه بخشی زیادی از کودکان کار که جمع‌آوری شده‌اند از اتباع خارجی هستند، گفت:‌ تصمیم داریم تا این کودکان کار را برای حرفه‌آموزی، درمانی به مراکز متخصص اعزام کرده و حتی کودکانی که سرپرستی ندارند به خانواده‌هایی که تمایل به سرپرستی دارند بسپاریم.


رحمانی فضلی افزود: بسیاری از کودکانی که از کشور افغانستان وارد ایران می‌شوند برای کار به خیابان‌ها می‌آیند که این موضوع را با سفارت افغانستان در میان گذاشتیم و قرار شد برای ساماندهی کودکان کار با ما همکاری کنند.


وی افزود: 70 درصدی از کودکان کار جمع‌آوری شده اتباع خارجی به‌صورت غیر مجاز وارد کشور شده‌اند که ما مجبور به عودت آنها هستیم زیرا بیشتر آنها شرایط نابسامانی دارند.


وزیر کشور با بیان اینکه راضی نیستیم کودکانی که باید مشغول درس‌خواندن، حرفه‌ای‌آموزی یا گذراندن اوقات خود در کنار خانواده باشند در خیابان‌ها مشغول به کار شوند، اظهار کرد:‌ نیروی انتظامی، شهرداری تهران، استانداری و بهزیستی که متولی تمام هماهنگی‌هاست برای حل این موضوع با یکدیگر همکاری دارند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته