دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1398 - 16:59
عبدالملکی خبر داد:

اختصاص ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات اشتغال مددجویان کردستان

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی از اختصاص ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات اشتغال مددجویان کردستان خبر داد.
کد خبر : 407213
اختصاص-173-میلیارد-تومان-اعتبار-برای-پرداخت-تسهیلات-اشتغال-به-مددجویان-استان-کردستان.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کمیته امداد امام خمینی استان کردستان، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی و تولیدات کارآفرینان و مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در شهرستان قروه اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی قبل از ایجاد اشتغال از طریق استعدادیابی، مشاوره، آموزش و نظارت به ایجاد شغل مؤثر و پایدار مددجویان کمک می‌کند.


وی با بیان اینکه امسال ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغال به استان کردستان اختصاص داده‌ شده است، افزود: در زمینه اختصاص تسهیلات به این استان هیچ محدودیتی نداریم و هر اندازه کار شود و شغل ایجاد شود اعتبار در نظر گرفته خواهد شد.


معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی با بیان این مطلب که سال گذشته با نیم درصد از کل منابع کشور یک‌سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد امام خمینی ایجاد شد، گفت: تلاش می‌کنیم رقم اشتغال ایجادی امسال بیش از سال گذشته برسد و اتفاق خوبی در زمینه رفع فقر از خانواده‌های زیر پوشش بیفتد.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان نیز گفت: برای ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کردستانی در سال جاری ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده‌شده است.


محمدرسول شیخی‌زاده بابیان اینکه سهم اعتبارات اشتغال امسال دو برابر سال گذشته است، افزود: در چهار ماه نخست امسال از محل باقی‌مانده اعتبارات سال گذشته با پرداخت ۲۰ میلیارد تومان برای ۷۰۰ نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی کردستان شغل ایجاد شده است.


وی افزود:‌ بسیاری از مددجویان این نهاد با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال توانسته‌اند به درآمد پایدار برای خود و خانواده‌هایشان برسند و به مستمری این نهاد احتیاجی نداشته باشند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: یکی از منافع ایجاد طرح‌های اشتغال خرد و خانگی توسط مددجویان این نهاد تاب‌آوری بالای آن در برابر تغییرات اقتصادی جهان، کشور و منطقه است.


شیخی‌زاده کاریابی برای مددجویان از طریق تعامل با صاحبان مشاغل را از دیگر برنامه‌های حوزه اشتغال نام برد که از طریق پرداخت بسته‌های تشویقی به کارفرمایان در قبال به‌کارگیری مددجویان توسط این نهاد انجام می‌شود


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته