دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1398 - 17:03
عبدالملکی خبر داد:

ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در قالب طرح راهبران شغلی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در قالب طرح راهبران شغلی خبر داد.
کد خبر : 396977
ایجاد-70-هزار-فرصت-شغلی-برای-مددجویان-در-قالب-طرح-راهبران-شغلی.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سایت خبری کمیته امداد، حجت‌الله عبدالملکی در سفر به استان کردستان در جلسه با کارآفرینان شهرستان قروه عنوان کرد: طرح راهبران شغلی مدل جدید اشتغال کمیته امداد است که با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان زیرپوشش در سطح کشور در حال ترویج و اجرای آن هستیم.


وی از ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در قالب طرح راهبران شغلی خبر داد و گفت: ۱۷۵ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای ایجاد ۶ هزار شغل به خانواده‌های زیرپوشش در استان کردستان پرداخت می‌شود.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه طرح راهبری شغلی با کمک و همکاری کارآفرینان اجرا می‌شود، افزود: اکنون حدود ۴۰۰ هزار کارآفرین حرفه‌ای در کشور داریم و در صورتی هر یک از این افراد ۱۰ نفر از مددجویان این نهاد را مشغول به کار کنند برای 4 میلیون نفر شغل ایجاد خواهد شد.


عبدالملکی با تاکید بر حمایت و پشتیبانی کمیته امداد از کارآفرینان، ادامه داد: طرح راهبران شغلی یک بازی برد-برد برای کارآفرینان و هم برای مددجویان این نهاد است و هر دو طرف از طریق این برنامه به سود و نفع خود می‌رسند.


وی افزود: کمیته امداد در سال ۹۷ این طرح را با ۱۵۰ هزار راهبر شغلی آغاز کرد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امسال با کمک 5 هزار کارآفرین و راهبر شغلی برای ۷۰ هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد فرصت شغلی ایجاد کنیم.


وی میزان اعتبار در نظرگرفته شده در بخش تسیهلات اشتغال این نهاد را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبارات از سه محل شبکه بانکی کشور، صندوق توسعه ملی و در قالب توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایر و بخشی هم از طریق اعتبارات کمیته امداد و از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان زیرپوشش پرداخت می‌شود.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: از این مبلغ سهم استان کردستان ۱۷۵ میلیارد تومان است که برای ایجاد ۶ هزار شغل به خانواده‌های زیرپوشش این نهاد در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته